تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
چگونه کیفیت پنجره‌ها و درب‌ها را تشخیص دهیم؟ بررسی موارد مهم
۴ روز پیش
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه

چگونه کیفیت پنجره‌ها و درب‌ها را تشخیص دهیم؟ بررسی موارد مهم

چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم بهترین درب و پنجره را برای خانه خود انتخاب کرده‌ایم؟ راه‌ها و پیشنهادهای زیادی وجود دارند، اما در عین حال انتخاب نهایی آسان نخواهد بود. در این مقاله، ما چند سوال به شما پیشنهاد می کنیم تا از خودتان پرسیده و متوجه کیفیت پنجره‌ها شوید.

#دلایل اهمیت ارزیابی درب و پنجره‌ها

وقتی شما در حال انتخاب یک پنجره هستید، در واقع شما در حال گرفتن تصمیمی هستید که تاثیر بسیار مهمی بر روی ساختار خانه یا نوسازی آن خواهد داشت.

اول از همه، کارکرد و عملکرد پنجره بسیار مهم است. چگونه کیفیت پنجره ای را که در طولانی مدت عملکرد خوبی از خود خواهد داشت را تشخیص دهیم؟ به بیان دیگر، ما چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که یک پنجره به عملکرد عالی خود به صورت پیوسته و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی حفظ خواهد کرد؟

سپس، به نکته بهره وری انرژی خواهیم رسید که در قرن 21 میلادی، کلیدی‌ترین نکته‌ای است که باید مدنظر قرار دهید. زیرا بر اساس کیفیت آن‌ها، پنجره‌ها می‌توانند یک عامل مثبت بوده و یا بالعکس، یک عامل بازدارنده قوی و منفی در راستای صرفه جویی انرژی و دوستدار محیط زیست (در هنگام تولید، نصب اولیه و یا در استفاده طولانی مدت) باشند.

همچنین نکته بسیار مهم زیبایی نیز وجود دارد. اینکه کدام پنجره با استایل و شخصیت منحصر به فرد منزل و افراد ساکن در آن سنخیت دارد؟

در انتها نیز نکته شرایط اقتصادی یا به بیان بهتر، ارزش ریالی پنجره وجود دارد. این به معنای آن است که هوشمندانه‌ترین سرمایه گذاری، انتخاب کدام نوع از انواع پنجره می باشد؟

مقایسه کیفیت پنجره‌ها و انتخاب با کیفیت‌ترین نوع پنجره

#سوالاتی که باید در مورد کیفیت پنجره‌ها از خود بپرسید

به منظور خرید پنجره‌هایی که با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد، بسیار مهم است تا یک ارزیابی جزیی و بسیار وسیع و دقیق قبل از مراجعه به سازندگان و دریافت نقل قول های آن‌ها صورت پذیرد. در ادامه، 12 سوال که می توانند به عنوان راهنما برای انتخاب دقیق به شما کمک کنند شرح داده شده‌اند.

#1. نیازهای اصلی من چیست؟

برای تشخیص کیفیت پنجره‌ها، باید بدانیم که هر پنجره مزایا و معایبی با خود به همراه دارد، اما در عین حال در خیلی از معیارهای اساسی با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین ما باید شرایط و احتمالات را با پاسخ دادن به سوالات زیر در نظر بگیریم:

  • نیاز به پروفیل‌هایی که در حالات مختلف شکل، رنگ و پوشش لمینت به منظور تناسب عالی با معماری و دکوراسیون ساختمان قابل انعطاف باشند.

  • آیا پنجره‌ای نیاز دارم که به آسانی و به صورت کاربردی و عملی قابل تمیزکاری و نگهداری باشد؟

  • آیا یکی از خواسته‌های اساسی من، روشن شدن خانه با استفاده از نور طبیعی است؟

  • آیا این اولین خانه یا دومین خانه من است؟ آیا می‌خواهم آن را اجاره دهم؟ در نتیجه شاید بودجه زیادی در دسترس نداشته باشم.

  • آیا نیاز است که همین حالا کمتر هزینه کنم، یا بر روی محصولی سرمایه‌گذاری کنم تا طول عمر طولانی بدون افت کیفیت داشته باشد؟

با پاسخ دادن به این سوالات، در وهله اول شما قادر خواهید بود تا نوع پروفیل (مواد تشکیل دهنده آن) را انتخاب کنید. برای مثال، یک ماده به راحتی قابل تمیز کردن بوده و به هیچ گونه مراقبت خاصی نیاز نخواهد داشت. در طرف دیگر، ممکن است نیاز به موادی داشته باشید که قابل شخصی سازی بوده تا با استایل معماری خانه شما مطابقت کامل داشته باشند. در هر دوی این حالات، آلومینیوم ممکن است ایده آل‌ترین انتخاب باشد، زیرا ماده‌ای بسیار کاربردی و با قابلیت شخصی سازی بسیار بالا است.

با توجه به بودجه، چند فاکتور دیگر نیز وارد بازی می شوند. پروفیل پنجره، کیفیت شیشه، دامنه گسترده یراق آلات مانند دستگیره‌ها و … نکات بسیار مهمی هستند. اگر شما مجبور به انتخاب فریمی برای خانه‌ای هستید که می‌خواهید آن را اجاره دهید، شاید وسوسه شوید تا با هزینه کمتر کار خود را تمام کنید. در این شرایط، باید دقت بسیار زیادی نسبت به مخارجی که متحمل می شوید داشته باشید. ممکن است هزینه خرید پنجره در لحظه جاری کمتر باشد، اما هزینه‌های غیرمنتظره و اضافی را در طولانی مدت به شما تحمیل کند. به قول معروف، خرید ارزان در امروز، فیش‌های واریزی فردا را در پی خواهد داشت. در نتیجه باید انتخابی داشته باشید که همزمان با صرف هزینه مقرون به صرفه، خرید یک محصول با کیفیت که به مدت طولانی قادر به حفظ عملکرد باشد را برای شما تضمین کند.

#2. در انتخاب پنجره باید به کدام ویژگی‌های خانه توجه کنیم؟

هر پنجره‌ای می‌تواند نسبت به پنجره دیگر، تناسب بیشتر یا کمتری با خانه شما داشته باشد.

  • خانه من در چه ارتفاع/طول جغرافیایی قرار گرفته است؟

  • آیا منطقه جغرافیایی خانه من، هوای بسیار سردی در زمستان یا هوای بسیار گرمی در تابستان دارد؟

  • آیا پنجره در این موقعیت مکانی در معرض وزش بادهای با سرعت بسیار بالا یا اشعه‌های مضر خورشیدی قرار می‌گیرد؟

  • آیا منزل من در شرایط ویژه‌ای قرار دارد (به عنوان مثال در نزدیکی دریا)

  • منزل من به صورت شمالی یا جنوبی ساخته شده است؟

  • آیا منزل من در محیط پر سر و صدا قرار گرفته، یا به طور مشخص بسیار مستعد ورود دزد به آن است؟

  • آیا منزل من به گونه‌ای طراحی شده است که قرار است سیستم‌های اتوماسیون در آن جایگذاری گردد؟

هر خانه، ویژگی‌ها و روح منحصر به فرد خود را داشته و در عین حال به نیازمندی‌های متفاوتی احتیاج خواهند داشت که با توجه به منطقه زیست محیطی خانه قابل استنباط هستند. اگر شما خانه‌ای دارید که در مناطق خیلی سرد یا خیلی گرم یا نزدیک دریا ساخته شده باشد، در نتیجه باید از کیفیت بسیار بالا و عملکرد عالی پنجره خود اطمینان حاصل نمایید.

ممکن است شما نیاز به پنجره‌ دوجداره یا پنجره سه جداره داشته باشید که سطح بالایی از مقاومت در برابر پراکندگی حرارت و جلوگیری از انتقال انرژی را تضمین می‌کنند. پنجره آلومینیوم مجددا در این زمینه و با توجه به مقاومت آن در شرایط بسیار سخت آب و هوایی، پیشتاز بازار خواهد بود.

#بررسی عناصر مهم برای شناسایی کیفیت پنجره

صرف نظر از نیازهای خود و خانه خود، در حالت کلی باید عملکردهای پایه‌ای که پنجره قادر به تضمین کیفیت آن‌ها است را شناسایی کنیم. در ادامه به چند مورد اشاره شده است:

  • عایق بندی عالی ساختمان از نظر هدر رفت انرژی و ورود سر و صدا از خارج به داخل خانه

  • مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، خورشید، نمک و ...

  • تهویه مطبوع و کافی برای فضای داخلی خانه و بهینه کردن اشعه‌های مضر خورشید و در نهایت، جذب میزان درست و کافی نور طبیعی به داخل خانه

  • جلوگیری از دفرمه شدن و نفوذ آب

  • حفاظت حداکثری در برابر دزدی و سرقت

  • اطمینان از دوستدار محیط زیست بودن پنجره، چه از نظر مواد استفاده شده در پنجره و چه از نظر مواد استفاده شده در زمان نصب آن

  • استمرار در ارائه بهترین عملکرد در بازه های زمانی طولانی مدت که باعث توجیه سرمایه گذاری اولیه جهت تولید پنجره شود.

به منظور فهم بهتر از کیفیت پنجره، باید بر روی عملکردهای بنیادی و اصلی که هر پنجره باید داشته باشد، تمرکز کنیم.

#1. بررسی مقاومت پنجره در شرایط آب و هوایی مختلف

با توجه به پیش آمدن شرایط سخت و شدید آب و هوایی در سال‌های گذشته، ضروری است تا پنجره‌ای انتخاب کنید که بتواند در برابر باران، برف، باد و تگرگ مقاومت خوبی داشته باشد. ارزیابی کیفیت پنجره با محاسبه مقاومت مواد تشکیل دهنده پنجره قابل انجام خواهد بود.

آلومینیوم، پی وی سی و چوب، همگی مقاومت کافی از خود نشان می‌دهند. اما اگر شرایط سخت آب و هوایی در بازه‌های زمانی مکررا تکرار شود، باعث خواهد شد تا آسیب‌های کوچکی به چوب وارد شود. برای جلوگیری از این موضوع، ضروری است تا پنجره‌های چوبی به درستی روکش داده شوند. البته این امر باعث خواهد شد تا به تعداد دفعات بیشتری مراقبت‌های نگهداری و تعمیرات را بر روی پنجره خود انجام دهید.

مقاومت PVC در طول زمان بسیار بیشتر و پایدار‌تر خواهد بود، اما شرایط آب و هوایی شاید باعث تغییر رنگ در بعضی از مواد تشکیل دهنده شده و در نتیجه، پنجره پی وی سی دچار تغییر رنگ خواهد شد. همچنین، شاید بتوانید پنجره‌های پی وی سی را با قیمت های معقول تری تهیه کنید، اما باید این مورد را مدنظر داشته باشید که بعضی از پنجره‌های PVC ساخته شده از مواد بی کیفیت دچار تاب خوردگی و پیچ و خم در طول زمان خواهند شد. لازم به ذکر است در صورت ایجاد پیچ و تاب و خم در پنجره پی وی سی، مقاومت این پنجره‌ها در برابر شرایط سخت آب و هوایی کاهش پیدا خواهد کرد. که اجازه ایجاد تراکم، رطوبت و نشتی را در پنجره افزایش داده و باعث کاهش مقاومت دیوارهای محیطی خواهد شد.

آلومینیوم مقاوم‌ترین ماده معمول برای ساخت پنجره است. این پنجره ها محکم و مستحکم بوده و شکل ظاهری خود را در گذر زمان حفظ خواهند کرد. همچنین این پنجره ها دچار خردایش نشده و حتی در نسخه‌های رنگی آلومینیوم نیز شاهد هیچ گونه مشکلی نخواهید بود.

در صورت تولید پنجره با کیفیت بالا و منطبق با شرایط آب و هوایی، شیشه نیز باید به درستی انتخاب گردد. برای مثال، شیشه‌های دوجداره بسیار مقاوم‌تر از شیشه های تک جداره هستند.

#2. چک کردن ظرفیت عایق حرارتی پنجره

برای درک اینکه کدام پنجره بهتر است، باید ضریب انتقال آن را نیز مورد بررسی قرار داد. به طور مشخص، میزان حرارتی که پنجره اجازه می‌دهد تا به محیط داخل/بیرون پراکنده گردد. هر چقدر ضریب انتقال پنجره کمتر باشد، کیفیت پنجره به علت توانایی عالی آن در عایق حرارت بودن بهتر خواهد شد. اگر پنجره با ضریب انتقال پایین‌تری انتخاب کنید، در زمستان حرارت داخل خانه حبس شده و در تابستان نیز خنکای داخل خانه حفظ خواهد شد. همچنین هیچ گونه ارتباطی بین هوای داخل و خارج از خانه برقرار نخواهد شد. این امر باعث می‌شود که در زمستان کمتر از سیستم‌های گرمایشی و در تابستان کمتر از سیستم‌های تهویه مطبوع هوا استفاده کرده و در نتیجه، در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

از نظر مواد تشکیل دهنده، آلومینیوم، پی وی سی و چوب همگی به صورت کلی عملکرد مطلوب عایق حرارتی خواهند داشت. این امر بیشتر به نحوه‌ی ساخت پنجره بستگی دارد. برای مثال، در پنجره‌های آلومینیوم می‌توان از تکنولوژی ترمال بریک (Thermal Break) استفاده کرد ( در پنجره ترمال بریک حفره‌ای داخل فریم، با گاز عایق کننده پر شده و باعث عملکرد بهتر عایق حرارتی پنجره خواهد شد).

اگر چه پی وی سی و چوب بهترین مواد از نظر عایق حرارتی هستند، پتانسیل آن را دارند که دچار تغییر شکل و دفرمگی شوند. هر چقدر میزان دفرمگی و تغییر شکل این پنجره‌ها در طول زمان بیشتر شود، میزان پراکندگی و انتقال حرارت آن‌ها بیشتر از قبل خواهد شد.

وقتی در مورد عایق حرارتی پنجره صحبت می‌کنیم، انتخاب شیشه مناسب نیز تاثیر بسیار مهمی بر روی کیفیت پنجره خواهد داشت. بنابراین شما باید قبل از خرید پنجره به تحقیق در مورد بهترین نوع شیشه و شیشه‌های عایق بپردازید. در صورت انتخاب شیشه دوجداره، یک حفره میان دو لایه شیشه تعبیه شده است که به عنوان کانال عایق کننده و جلوگیری کننده از تشکیل بخار و تراکم هوا مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از تولید کنندگان خرد پنجره شیشه‌های سه جداره را نیز پیشنهاد می کنند که دو کانال عایق کننده را در خود جای می دهند. البته این انتخاب در اغلب موارد صرفا هزینه اضافی بوده و باید فقط در شرایط بسیار سرد آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

در نهایت، شیشه‌ها ضریبی به عنوان عامل خورشیدی (Solar Factor) دارند که نشان دهنده میزان حرارت قابل انتقال از بیرون به داخل پنجره است. درصد بیشتر این عامل ممکن است برای فصول سرد مناسب‌تر باشد، اما در فصول گرم بسیار آسیب رسان خواهد بود. در نتیجه شما باید به متخصصان نخبه و خبره‌ای اعتماد کنید که با توجه به خصوصیات خانه و شرایط آب و هوایی منطقه سکونت شما، مناسب‌ترین مقدار عامل خورشیدی را جهت بهینه سازی مصرف انرژی در تمام فصول سال به شما پیشنهاد دهند.

عایق حرارتی پنجره موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود

#3. چک کردن ظرفیت عایق صوتی پنجره

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای درک بهتر از کیفیت پنجره آن است که آن را بسته و سپس میزان سر و صدایی که از خارج به داخل خانه منتقل می‌شود را اندازه‌گیری کنید. سطح عایق صوتی در واقع بنیادی‌ترین متغیر در جهت ارزیابی کیفیت پنجره‌ها است. هر چقدر سر و صدای کمتری به داخل خانه نفوذ کند، محیط داخل خانه برای استراحت، مطالعه، کار و زندگی کردن مناسب‌تر خواهد شد.

با توجه به موارد فوق، لازم است تا با دقت سطح کاهش سر و صدای پنجره را ارزیابی کنیم. این ارزیابی معمولا بر حسب دسی بل (db) انجام می شود. با توجه به شرایط محیطی محل سکونت شما (برای مثال در نزدیکی فرودگاه یا در حومه شهر) ممکن است که به سطح کاهش سر و صدای متفاوتی احتیاج پیدا کنید. در این شرایط خرید پنجره‌های عایق صدا به شما در حفظ آرامش و تمرکز کمک زیادی می‌کند. شیشه‌های دوجداره حقیقتا یک سد محکم‌تری در برابر سر و صدا نسبت به شیشه‌های تک جداره هستند. برای شرایط پر سر و صداتر نیز می‌توانید از شیشه‌های مخصوص کاهش سر و صدا با ظرفیت جذب حداکثری آلودگی صوتی استفاده کنید.

#4. محاسبه درجه ضد سرقت بودن پنجره

هیچ پنجره‌ای با عملکرد صد در صدی وجود ندارد که در برابر نفوذ سارقین مقاوم باشد. اما ساده‌ترین روش برای درک کیفیت پنجره آن است که چقدر طول می‌کشد تا سارق از طریق پنجره به داخل ساختمان نفوذ کند. هر پنجره یک درجه‌ای از امنیت را که نشانگر سطح ضد سرقت آن است را داراست . مقدار RC (سطح مقاومت) از پایین‌ترین مقدار (1) به معنای کمترین سطح امنیت تا بیشترین مقدار (6) بالاترین سطح امنیت دسته بندی می‌شود. تفاوت در سطح مقاومت به صورت طبیعی باعث ایجاد اختلاف در هزینه تولید پنجره خواهد شد. زیرا پنجره‌های خیلی ایمن از یک ابزار مقاوم اضافی بهره می‌برند که از شکستن پنجره یا باز شدن آن با اعمال زور زیاد جلوگیری خواهد کرد.

بدون توجه به سطح مقاومت در برابر سرقت، بهترین ماده برای ساخت یک پنجره ایمن آلومینیوم خواهد بود. در حالت کلی، فلز به سختی دچار شکستگی یا آسیب پذیری خواهد شد. همچنین شیشه‌های دوجداره نیز سطح خوبی از محافظت در محیط‌های نرمال مسکونی ارائه خواهد کرد. اما برای دریافت سطح بالاتر از امنیت در برابر سرقت می‌توانید از شیشه‌های ضد گلوله و نشکن نیز استفاده کنید.

#5. بررسی مقدار انتقال نور به خانه

هر چقدر نور بیشتری به داخل محیط خانه بتابد، صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌ها اعمال شده و همچنین ساکنان خانه نیز شرایط فیزیکی و روحی/روانی بهتری را تجربه خواهند کرد. کیفیت پنجره همچنین بر اساس توانایی انتقال نور بیشتر به داخل ساختمان ارزیابی می‌شود.

درب و پنجره‌های آلومینیوم گزینه‌های ایده آل‌تری برای این مورد هستند. آلومینیوم ماده‌ای بسیار محکم و مقاومی است، در نتیجه پنجره‌ها و درب‌های ساخته شده با آلومینیوم می‌توانند به صورت بسیار باریک و نازک ساخته شوند. این امر باعث می‌شود تا سطح بیشتری از پنجره را شیشه تشکیل دهد. لازم به ذکر است امکان انجام این کار در پنجره‌های پی وی سی و چوب امکان پذیر نخواهد بود.

ظرافت پروفیل آلومینیوم باعث افزایش ورود نور به خانه می‌شود

#6. بررسی طرح‌های متنوع پنجره

برای درک بهتر کیفیت پنجره مهم است تا احتمالات تولید طراحی‌های متنوع را نیز در نظر بگیریم. در این مبحث، قطعا ماده آلومینیوم برتری نسبی بهتری نسبت به دیگر مواد خواهد داشت. آلومینیوم، سهولت چشمگیر و تنوع سفارشی سازی متنوعی را به شما ارائه خواهد داد. علاوه بر این، با عنایت به آنکه آلومینیوم قابل انعطاف بوده و به راحتی به اشکال مختلفی در می آید، می‌توان طیف وسیعی از رنگ ها، پوشش‌ها و لمینیت‌ها را برای سلیقه‌های مختلف بر روی آن اجرا و پیاده سازی نمود.

استثنایی‌ترین موضوع آن است که رنگ‌ها، پوشش‌ها و لمینیت‌های آلومینیوم در برابر مواد اتمسفر و شرایط آب و هوایی مختلف در بازه‌های طولانی زمانی بدون پوسته پوسته شدن، مقاوم خواهد بود. پروفیل یو پی وی سی را نیز می‌توان در رنگ‌ها و پوشش‌های مختلفی شخصی سازی نمود، اما باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که در صورت پوشش و رنگ پنجره UPVC، دیگر امکان بهره مندی از مزایای پلاستیک را نخواهید داشت. همچنین در صورت عدم اجرای مناسب پوشش و رنگ بر روی پروفیل PVC، در بازه‌های زمانی طولانی ممکن است رنگ پریدگی پروفیل را نیز مشاهده کنید.

#7. بررسی پنجره از دیدگاه ابداعات و اختراعات تکنولوژیکی

در زمان ارزیابی کیفیت پنجره و درب و تخصصی فردی که آن را به شما پیشنهاد می‌دهد، تمرکز کمپانی سازنده آن بر روی ابداعات و اختراعات تکنولوژیکی نیز مهم خواهد بود. در واقع، جستجوی تکنولوژی‌های جدید برای بهتر کردن کیفیت محصولات توسط کارخانجات سازنده به این معناست که شرکت سازنده به نیازهای جاری و آینده مشتری‌های خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

#8. بررسی گواهینامه‌ها و نصب پنجره

آخرین مورد و البته یکی از مهم‌ترین موارد، ارزیابی کیفیت پنجره بواسطه ارزیابی تخصص و شفافیت شرکت سازنده، فروشنده و نصاب پنجره است.

ما ابتدا در مورد ضمانت‌ها و گواهینامه‌ها صحبت می‌کنیم. پنجره‌های خریداری شده باید حتما استانداردهای اصلی مانند نشان CE که انطباق با استاندارد UNI EN 14351-1 را نشان می‌دهد، رعایت کرده باشند. ضمانت‌های ارائه شده توسط شرکت نیز باید اطمینان کافی از بهره وری محصول در طول زمان را حاصل نماید (20-30 سال برای پنجره‌های ساخته شده از چوب یا پی وی سی و 50-60 سال برای پنجره‌های ساخته شده از آلومینیوم). البته که این مدت زمان ثابت نبوده و به نحوه نگهداری مشتری از پنجره نیز بستگی خواهد داشت. بعضی شرکت‌ها، خدمات پس از فروش برای انجام کارهای نگهداری و تعمیرات بر روی پنجره را نیز به شما پیشنهاد می‌دهند.

یکی دیگر از اجزای اصلی ارزیابی توانایی‌های شرکت مربوط به نصب پنجره یا درب است. تمام خصوصیات گفته شده تا به اینجا (مانند عایق حرارتی، عایق صوتی، امنیت، مقاومت در برابر مواد اتمسفر) در صورت نصب غیر صحیح و غیر اصولی پنجره قابل شمارش نخواهد بود. نصب نادرست پنجره باعث ایجاد بخار، تراکم و ایجاد پیچ خوردگی و یک تجربه بسیار بد از نصب پنجره جدید برای مشتری خواهد شد. در نتیجه، کیفیت پنجره نه فقط بر اساس مواد سازنده و خصوصیات آن، بلکه بر اساس نحوه نصب آن نیز ارزیابی خواهد شد.

#نتیجه گیری کلی: پنجره آلومینیوم انتخابی مناسب برای خانه‌ها

وقتی صحبت از شناسایی کیفیت پنجره و ارزیابی آن می شود، اجزا و موارد بسیاری دخیل خواهند بود. بهترین کار آن است که در انتخاب عجله نکرده و مدت زمان کافی برای شناخت شرکت سازنده را صرف کرده و از نمایشگاه شرکت، تصاویر پروژه‌های قبلی و پروژه‌های فعلی دیدن کنید. همچنین، می‌توانید نقد و بررسی های موجود را مطالعه کرده و از مشورت آشنایانی که از خدمات آن شرکت بهره مند شده‌اند استفاده کرده و خواستار راهنمایی بی طرف از آن‌ها شوید.

مواردی که باید مدنظر قرار دهید، مطابق گفته‌های بالا، شامل نحوه نصب، خصوصیات شیشه و خصوصیات مواد سازنده پروفیل پنجره یا درب می‌شود. در انتها، آلومینیوم همیشه یک انتخاب بهتر خواهد بود زیرا یک ماده مقاوم در برابر دفرمه شدن، غیر قابل نابودی در شرایط سخت آب و هوایی و عملکرد بسیار مطلوب در طول بازه زمانی بلند مدت است. همچنین، آلومینیوم یک ماده قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست است. وقتی آلومینیوم را رنگ کنید می توانید مطمئن باشید که در طول گذر زمان دچار رنگ پریدگی نخواهد شد. بعلاوه، انجام کارهای نگهداری و تمیز کاری بر روی آلومینیوم بسیار آسان خواهد بود.

دیدگاه‌ها