تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
معرفی پنجره دوجداره و مزیت‌های استفاده از آن
۲ ماه پیش
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

معرفی پنجره دوجداره و مزیت‌های استفاده از آن

پنجره دو جداره پنجره‌ای با دولایه شیشه و پروفیل از جنس UPVC و آلومینیوم است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره پنجره دو جداره توضیح دهیم همراه ما باشید

استفاده از پنجره‌های آهنی و قدیمی چالش‌های زیادی همچون زنگ زدگی، عبور گرما، صدا و آلودگی را به همراه دارد. پنجره‌ای که بتواند تمام این ویژگی‌ها را به طور همزمان داشته باشد، انتخابی درست برای ساختمان است. پنجره دوجداره این ویژگی‌ها را به طور همزمان دارد و علاوه بر این‌‌ها ظاهر زیبا و ظریفی دارد.

#معرفی پنجره دوجداره

پنجره دوجداره پنجره ای است که در تولید آن از دو لایه شیشه استفاده می‌شود. این شیشه‌ها نقش عایق گرما و صوت را ایفا می‌کنند و از ورود و خروج آن‌ها جلوگیری می‌کنند. پنجره‌های دوجداره یک قاب (فریم) اصلی دارند که به آن پروفیل می‌گویند و می‌تواند از جنس UPVC و یا از جنس آلومینیوم باشد، خرید پنجره دوجداره خیلی از مشکلات شما را اعم از سر و صدای زیاد محیط اطراف و هدر رفتن انرژی، حل می‌کند. ما در ادامه‌ی این مقاله بیشتر در مورد پنجره دوجداره صحبت می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

پروژه تاپکو، تهران، لواسان

#مراحل تولید پنجره دوجداره

در ساخت پنجره دوجداره هوای فضای بین شیشه‌ها تخلیه می‌شود و سپس مقداری گاز آرگون، کریپتون یا زنون در فضای بین شیشه‌ها تزریق می‌شود و بعد لبه‌ی شیشه‌ها با استفاده از ماستیک که نوعی چسب برای آب بندی است درزگیری می‌شوند.

#دلیل استفاده از گازهای آرگون،کریپتون و‌ زنون در پنجره دوجداره چیست؟

گاز‌های آرگون، کریپتون و زنون رسانایی گرمای خیلی کمی دارند و برای عایق کردن پنجره دوجداره به کار می‌روند، این گاز‌ها با رسانایی گرمای کمی که دارند مانع ورود و خروج گرما می‌شوند. وجود این گازها باعث می‌شود در فصل زمستان گرمای خانه به بیرون نرود و مجبور نباشید بیش از حد از انرژی برای گرم نگه‌داشتن خانه استفاده کنید، پس می‌توان گفت با استفاده از پنجره دوجداره در هزینه‌های خود و مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنید.

#اجزای پنجره دوجداره

  • شیشه دوجداره

  • پروفیل های قاب اصلی و فرعی

  • یراق آلات

  • پلاستیک های درزگیر

#مزایای استفاده از پنجره دوجداره تاپکو

#1. عایق صدا، گرما و سرما

#عایق صدا

پنجره دوجداره به دلیل داشتن دو لایه شیشه مانع ورود بیش از حد صدا به خانه یا محل کار شما می‌شود. در شهر‌های شلوغ و پرسروصدا استفاده از پنجره دوجداره به شما کمک می‌کند که در هر ساعت از شبانه روز آرامش کافی داشته باشید و صداهای اطراف مانع خواب شما و یا بهم ریختن تمرکزتان نشود، اگر کسب و کار شما به تمرکز بالا نیاز دارد و هنوز از پنجره‌های قدیمی استفاده می‌کنید، تعویض پنجره قدیمی با دوجداره به را به شما پیشنهاد میکنیم.

#عایق گرما و سرما

پنجره دوجداره به دلیل تزریق گاز‌های آرگون، کریپتون و‌ زنون و استفاده از پروفیل UPVC که رسانای گرمای کمی دارد، عایق گرما و سرما می‌باشد که در فصل زمستان مانع خروج گرما، در فصل تابستان مانع ورود گرما می‌شود، به همین دلیل است که مردم برای تعویض پنجره یا خرید پنجره برای خانه‌ی جدید به سمت پنجره دوجداره می‌روند.

#2. صرفه جویی در مصرف انرژی

استفاده بیش از حد از انرژی علاوه بر این‌که هزینه‌های زیادی برای شما به بار می‌آورد باعث زودتر تمام شدن انرژی هم می‌شود و ممکن است نسل‌های بعدی با کمبود انرژی مواجه شوند. پنجره دوجداره تاپکو به دلیل عایق گرما و سرما بودن استفاده از وسایل گرمایش و سرمایش را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود انرژی کمتری مصرف شود، تعویض پنجره قدیمی با دوجداره به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های شما کمک می‌کند.

#3. افزایش امنیت

امنیت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های انسان در زندگی است و بدون وجود امنیت نمی‌تواند آرامش داشته باشد. پنجره دوجداره به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد هم در برابر سرقت و هم در برابر ضربه‌های شدید ایمن می‌باشد و می‌توانید با خرید پنجره دوجداره با خیال راحت در خانه و محل کارتان از پنجره دوجداره استفاده کنید.

با استفاده از پنجره دوجداره آرامش و امنیت خود را افزایش می‌دهید

#4. کاهش ورود گرد و غبار

درز بندی کامل پنجره دوجداره مانع نفوذ گرد و غبار به خانه می‌شود و دیگر نیازی نیست همیشه نگران نشستن خاک روی وسایل خانه باشید چون با داشتن پنجره دوجداره مقدار زیادی از نفوذ گرد و خاک به خانه جلوگیری کرده اید، با خرید پنجره UPVC این مشکل شما به طور کامل حل می‌شود.

#5. ضد آب و قابل شستشو

یکی از چالش‌های استفاده از پنجره‌های آهنی و چوبی عدم مقاومت آن‌ها در برابر آب است. پنجره‌های آهنی در تماس با آب زنگ می‌زنند و پنجره‌های چوبی می‌پوسند و هیچ‌گونه قابلیتی برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل خانه ندارند و آب به راحتی می‌تواند وارد خانه شود. اما پنجره دوجداره به دلیل آب بندی کاملی که دارد هنگام بارش باران از نفوذ آب به خانه و محل کار شما جلوگیری می‌کند، علاوه بر این شما می‌توانید این پنجره را با آب بشویید و اصلا بابت زنگ زدن و خراب شدن آن‌ها نگران نباشید.

#6. مانع آثار مخرب نور خورشید

همه ما میدانیم که نور خورشید در طولانی مدت می‌تواند صدمه‌ی زیادی به وسایل خانه از قبیل فرش‌ها و مبل بزند و باعث کهنه شدن آن‌ها شودو وجود اشعه‌های فرابنفش می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های پوستی شود. اما پنجره دوجداره با داشتن دو لایه شیشه در برابر اشعه‌های خورشید مقاوم است و با جلوگیری از اشعه‌های مضر خورشید از آسیب دیدن اشیاء و پوست شما شما جلوگیری می‌کند.

#7. قابل تولید در انواع مختلف

پنجره دوجداره تاپکو در انواع مختلف و مطابق سلیقه و دکور خانه شما قابل تولید می‌باشد، برای مثال پنجره تاپکو برای علاقه‌مندان به دکور های سنتی و قدیمی، پنجره سنتی دوجداره تولید کرده است. همچنین می‌توانید رنگ پروفیل پنجره خود را طبق سلیقه و علاقه خود انتخاب کنید.

پروژه تاپکو اجرا شده در سمنان با استفاده از پروفیل رنگی

#کلام آخر

می‌دانیم که با استفاده از پنجره دوجداره با یک بار هزینه می‌توانیم هزینه‌های بیشتر و مستمری را کاهش دهیم و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم. استفاده از پنجره دو جداره علاوه بر مقرون به صرفه بودن آن برای جلوگیری از ورود صداهای مزاحم اطراف لازم است. برای مکان‌های پر سر و صدا می‌توانید از پنجره دوجداره استفاده کنید و در آرامش تمام کارهای خود را انجام دهید.

دیدگاه‌ها