تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
همه چیز درباره پنجره سنتی + مزایا و موارد استفاده
۳ ماه پیش
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

همه چیز درباره پنجره سنتی + مزایا و موارد استفاده

پنجره سنتی در زمان‌های مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌است. در این مقاله از تاپکو به طور کامل درمورد پنجره سنتی دوجداره صحبت کرده‌ایم پس با ما همراه باشید

پنجره‌ها نقش خاصی در دکور و زیبایی خانه‌ها ایفا می کنند و پل‌های ارتباطی با دنیای بیرون هستند. خانه‌ای را تصور کنید که پنجره نداشته باشد؛ می‌بینید که چیزی به جز خانه‌ای تاریک و بی‌روح در ذهن شما نقش نمی‌بندد، پنجره نور و روشنایی را به خانه اضافه می‌کند و باعث شاداب‌تر شدن محیط و افراد می‌شود.

#پنجره سنتی

پنجره سنتی که معروف به پنجره ایرانی است که به علت زیبایی فراوان و اصیل بودن، از گذشته تا به امروز مورد توجه مردم بوده و هست؛ اما امروزه عدم امنیت پنجره چوبی و نداشتن عایق، استفاده از پنجره سنتی چوبی برای مکان‌های مختلف را سخت می کند. در دنیای امروز مردم به دلیل داشتن عایق و امنیت بیشتر از پنجره دوجداره استفاده می‌کنند.

اما داشتن پنجره دوجداره و پنجره سنتی به صورت همزمان ممکن است؟

#پنجره دوجداره سنتی تاپکو

با وجود پنجره تاپکو داشتن پنجره دوجداره سنتی غیرممکن نیست؛ ما در پنجره تاپکو با طراحی پنجره دوجداره با طرح‌های سنتی به شما کمک می‌کنیم پنجره سنتی دوجداره با عایق و امنیت بالا داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت در مکان‌های مد نظرتان از پنجره سنتی استفاده کنید.

سمنان، مهدیشهر، خیابان ایران

#پنجره UPVC طرح سنتی

پنجره UPVC طرح سنتی تاپکو با طراحی زیبا و کاملا اصیل مورد نیاز تمام مکان‌های سنتی و آثار باستانی است، زیرا حال و هوای مکان‌های قدیمی و باستانی حفظ می‌شود و در عین حال کاملا امن و مقاوم است، در تولید این محصول از بهترین متریال استفاده شده و عایق گرما و سرما است.

به دلیل استفاده از پنجره سنتی در معماری ایران اسلامی در مساجد، به پنجره سنتی پنجره اسلامی هم گفته می‌شود.

یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین پنجره های سنتی پنجره ارسی است که در مکان‌های باستانی با معماری سنتی و قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

#پنجره ارسی

پنجره ارسی یکی از انواع پنجره سنتی است که در معماری ایران باستان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است، پنجره ارسی در واقع یک پنجره سنتی با ویژگی‌های خاص است.

یکی از تفاوت‌های پنجره ارسی با پنجره‌های دیگر این است که هنگام باز شدن روی لولا نمی‌چرخد و به سمت بالا می‌رود. از آن‌جایی که پنجره ارسی به دلیل ویژگی‌های خاصی که داشته است گران‌تر از پنجره‌های معمولی بوده است، آن زمان فقط کسانی که وضع مالی خوبی داشتند می‌توانستند از پنجره ارسی استفاده کنند.

#پنجره ارسی دوجداره

به علت محبوبیت پنجره ارسی در دنیای امروز و محدودیت‌های استفاده از پنجره چوبی در معماری مدرن، استفاده از پنجره ارسی دوجداره بهترین راه است تا بتوانید حال و هوای سنتی و قدیمی مکان خود را حفظ کنید.

سمنان، بلوار قدس

#موارد استفاده پنجره دوجداره سنتی

#1. کافه‌ها و رستوران‌های سنتی

امروزه کافه‌ها و رستوران‌های سنتی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و ما روز به روز شاهد بیشتر شدن این مکان‌ها در اطراف خودمان هستیم؛ چه بهتر که در این مکان‌ها از پنجره سنتی استفاده شود تا حال و هوا و حس قدیم را برای مشتریان شما تازه کند تا از مکان شما لذت ببرند.

#2. بازسازی آثار باستانی

در شهرهای تاریخی مثل کاشان و تبریز خانه‌های تاریخی زیادی وجود دارد که به دلیل نشان دادن بافت تاریخی کشور برای مردم اهمیت زیادی دارند و روزانه بازدیدکنندگان زیادی دارند، برای مرمت و بازسازی این مکان‌ها و جلوگیری از خراب شدن و از بین رفتن آن‌ها بهتر است از پنجره سنتی دوجداره استفاده شود تا هم زیبایی و اصالت مکان‌های تاریخی حفظ شود هم عایق گرما و سرما باشد.

#3. خانه‌های سنتی

کسانی که به خانه‌هایی با دکوراسیون سنتی علاقه دارند و برای استفاده از پنجره سنتی چوبی با چالش روبرو هستند می‌توانند با خیال راحت از پنجره سنتی دوجداره استفاده کنند تا هم از لحاظ امنیت خیالشان راحت باشد هم دکوراسیون موردعلاقه‌شان را داشته باشند.

#4. فروشگاه‌های صنایع دستی

صنایع دستی با زیبایی و اصالت خود توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و خیلی از افراد علاقه‌ی خاصی به صنایع دستی دارند. از آن‌جایی که کشور ایران قدمت زیاد و قومیت‌های مختلف دارد صنایع دستی متنوعی دارد. افرادی که از صنایع دستی خود کسب درآمد می‌کنند و برای فروش آن‌ها فروشگاه دارند می‌توانند با استفاده از پنجره سنتی حال و هوای فروشگاه خود را تغییر دهند و جذابیت آن را چند برابر کنند.

#5. مساجد و اماکن مذهبی

کشور ایران کشوری شیعه و مذهبی است که اماکن مذهبی زیادی دارد. تعداد بسیاری از این اماکن مذهبی و مساجد از قدیم باقی مانده‌اند و معماری خاص و قدیمی دارند. برای بازسازی این اماکن بهتر است از پنجره‌های سنتی استفاده شود تا تغییری در طراحی و معماری آن‌ها ایجاد نشود.

#6. اقامتگاه‌های بوم گردی

تعداد زیادی از شهرهای توریستی که هرساله توریست‌های زیادی به آن‌جا سفر می‌کنند علاوه بر هتل‌های لوکس اقامتگاه‌های سنتی هم دارند که کاملا به سبک خانه‌ها و مکان‌های تاریخی ساخته شده‌اند. برای ساخت این اقامتگاه‌ها می‌توان از پنجره سنتی استفاده کرد که سبک معماری آن‌ها حفظ شود.

#7. موزه‌های تاریخی

موزه‌ها محل نگهداری آثار تاریخی هستند و بهتر است حال و هوای موزه‌ها مشابه قدیم باشد تا آن حس و حال قدیمی و تاریخی را برای افراد زنده نگدارد. با استفاده از پنجره سنتی برای موزه‌های تاریخی می‌توان این کا را انجام داد.

#پنجره سنتی رنگی

در تولید پنجره سنتی دوجداره از شیشه با رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود که انتخاب طیف رنگی شیشه این پنجره‌ها به عهده مشتری است و می‌توانید با توجه به دکوراسیون مورد نظرتان پنجره سنتی رنگی خود را با رنگ دلخواه سفارش دهید.

تهران، پامنار، مجتمع برمیس

#مزایای استفاده از پنجره سنتی دوجداره تاپکو

#1. پنجره سنتی دوجداره تاپکو عایق صدا، سرما و گرما است

یکی از برتری‌هایی که پنجره سنتی دوجداره به پنجره سنتی چوبی دارد این است که مانع ورود و خروج گرما میشود و خانه شما در زمستان گرم و در تابستان خنک می‌ماند، علاوه بر این از ورود صداهای مزاحم جلوگیری می‌کند و در هر ساعت از روز آرامش و تمرکز شما حفظ می‌شود.

#2. در طرح‌های مختلف قابل تولید است

پنجره سنتی دوجداره تاپکو در ابعاد مد نظر شما قابل تولید است و می‌توانید نسبت به مکان مورد استفاده، پنجره متناسب با ابعاد مد نظر خود را سفارش دهید.

#3. پنجره دوجداره تاپکو نسبت به پنجره چوبی مقاومت بالایی دارد

از بهترین ویژگی‌های پنجره سنتی دوجداره تاپکو می‌توان به مقاومت بالا در اثر ضربه های شدید اشاره کرد، این پنجره‌ها در برابر ضربات شدید مقاوم هستند و به راحتی تغییر شکل نمی‌دهند.

#4. جلوه ی خاصی به مکان شما می‌دهد

قطعا جلوه ی یک پنجره دوجداره با طراحی مدرن و زیبا نسبت به یک پنجره چوبی و آهنی بیشتر است و نمای مکان شما را جذاب تر می‌کند.

#5. تا چندین سال شمارا از تعویض پنجره بی نیاز می‌کند

پنجره‌های چوبی به مرور زمان پوسیده می‌شوند و پنجره‌های آهنی در تماس با هوا و آب زنگ می‌زنند، اما پنجره دوجداره تا مدت بسیار طولانی شما را از تعویض پنجره بی نیاز می‌کند.

#6. پنجره دوجداره ضد آب و قابل شستشو است

پنجره سنتی دوجداره تاپکو آب بندی بی نقصی دارد و شما می‌توانید با خیال راحت آن را با آب بشویید و هنگام بارش باران نگران زنگ زدن و نفوذ آب به خانه نباشید.

#7. این پنجره مانع نفوذ گرد و خاک می‌شود

درزگیری‌های پنجره دوجداره تاپکو مانع ورود و نفوذ گردوغبار به داخل خانه می‌شود و اینگونه خاک کمتری هم روی وسایل شما می‌نشیند، علاوه بر این مانع ورود آلودگی‌ها به فضای خانه می‌شود.

#8. با رنگ‌بندی مد نظر شما تولید می‌شود

انتخاب رنگبند‌ی شیشه‌های پنجره سنتی دوجداره کاملا به سلیقه و انتخاب مشتری است و با توجه به رنگ‌های مورد نظر شما تولید می‌شود.

سمنان، شهمیرزاد، بلوار امام، محله چهار‌میدان

#جمع‌بندی

امروزه که استفاده از پنجره سنتی چوبی برای مکان‌های مختلف سخت و با مشکلات زیادی همراه است استفاده از پنجره سنتی دوجداره این امکان را به شما می‌دهد که علاوه بر داشتن پنجره سنتی زیبا امنیت کامل داشته باشید، علاوه بر این‌ها پنجره دوجداره سنتی عایق گرما و صدا است.

دیدگاه‌ها