تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
بهترین زمان برای نصب پنجره‌های دوجداره + نکات و توصیه‌ها
۴ هفته پیش
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بهترین زمان برای نصب پنجره‌های دوجداره + نکات و توصیه‌ها

انتخاب زمان مناسب برای نصب پنجره دوجداره بسیار مهم است و ملزم به رعایت نکات مهمی است. در این مقاله بهترین زمان نصب پنجره دوجداره و نکات آن را بررسی کرده‌ایم

نصب پنجره مناسب برای ساختمان‌ها نکته‌ی مهمی است که تمامی افراد اهمیت زیادی به آن می‌دهند. پنجره‌ها علاوه‌بر زیبایی خاصی که به ساختمان می‌دهند، کاربردهای زیادی نیز دارند. پس باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشته باشیم. پنجره از اعضای مهم یک ساختمان است و باید سعی کنیم بهترین پنجره و مناسب‌ترین پنجره را انتخاب کنیم. انتخاب زمان درست برای نصب پنجره مهم است و باید در زمان مناسبی پنجره‌ها را نصب کنیم. یکی از انواع پنجره که کاربرد و طرفداران زیادی دارد پنجره دوجداره است. در این مقاله قصد داریم به بررسی زمان‌های مناسب برای نصب پنجره دوجداره بپردازیم پس در ادامه همراه تیم تاپکو باشید.

#پنجره دوجداره

پنجره دوجداره از محبوب‌ترین انواع پنجره است و کاربردهای زیادی دارد. پنجره دوجداره عایق خوبی برای حرارت و صوت است و با این حال قیمت مناسبی دارد. از این رو طرفداران زیادی پیدا کرده و اکثر افراد از پنجره دوجداره استفاده می‌کنند. مزایای پنجره دوجداره زیاد است و اگر بخواهیم در این مقاله در مورد آن‌ها صحبت کنیم بسیار طولانی می‌شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما در مورد پنجره دوجداره را مطالعه کنید تا با مزایا و کاربردهای پنجره دوجداره آشنا شوید.

#بهترین زمان نصب پنجره دوجداره

وقتی از بهترین زمان برای نصب پنجره دوجداره صحبت می‌کنیم ممکن است به بازه زمانی خاصی فکر کنید. باید بگوییم که در واقع بهترین زمان برای نصب پنجره دوجداره نسبت به عوامل مختلفی، متفاوت است. در ادامه می‌خواهیم بهترین زمان نصب پنجره دوجداره با توجه به عوامل مختلف را شرح دهیم.

#1. بهترین زمان بر اساس تقویم ساختمانی

اگر در حال ساخت یک ساختمان جدید هستید و قصد دارید از پنجره دوجداره استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که پنجره دوجداره را قبل از مراحل گچ‌بری و ظریف کاری‌ها نصب کنید. زیرا ممکن است هنگام نصب پنجره آسیبی به گچ‌بری‌ها وارد شود. البته نکته‌ای که باید در این مورد به آن توجه کنید این است که بهتر است برچسب روی پروفیل‌ها را نکنید تا پروفیل‌ها در مراحل گچ‌بری کثیف نشوند.

اگر می‌خواهید پنجره دوجداره را بعد از مراحل گچ‌بری نصب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با دقت کامل این کار را انجام دهید تا آسیبی به گچ‌بری‌ها وارد نشود.

#2. بهترین زمان بر اساس شرایط آب و هوایی

برای نصب پنجره دوجداره لازم است مکان نصب پنجره از طرف فضای بیرونی ساختمان با استفاده از فوم و چسب ماستیک پر شود. این کار را برای عایق‌بندی بهتر پنجره انجام می‌دهند پس ضروری است. برای انجام این کار باید شرایط جوی مساعد باشد و خبری از بارش برف و باران نباشد. هنگام بارش برف و باران انجام این کار سخت می‌شود و ممکن است عایق‌بندی پنجره دوجداره به درستی صورت نگیرد. از این رو باید زمانی را برای نصب پنجره انتخاب کنید که شرایط آب و هوایی خوب باشد.

#3. بهترین زمان بر اساس فصل

اگر قصد تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره را دارید هر فصلی می‌تواند برای این کار مناسب و سود آور باشد. فقط باید همانطور که پیش‌تر گفتیم به شرایط آب و هوایی روز مورد نظرتان توجه داشته باشید و روز مناسبی را برای تعویض پنجره انتخاب کنید. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده باشد که منظورمان از سود آور چیست؟ به طور دقیق اگر بخواهیم به منظورمان از کلمه سود آور اشاره کنیم باید از عایق‌بندی کامل پنجره دوجداره صحبت کنیم. از آن‌جایی که پنجره دوجداره عایق کاملی در برابر حرارت دارد، می‌تواند به شما سود زیادی برساند. این اتفاق باعث می‌شود در فصل پاییز و زمستان که از وسایل گرمایشی استفاده می‌کنید خروج گرما از خانه کاهش پیدا کند. همچنین، در فصل بهار و تابستان که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنید، مانع ورود گرما به محل مورد نظرتان می‌شود.

#4. بهترین زمان از نظر صرفه‌جویی در انرژی

این گزینه نیز همانند گزینه‌ی قبلی در هر فصلی سود آور است. همانطور که گفتیم عایق‌بندی کامل پنجره دوجداره مانع ورود و خروج گرما می‌شود، از این رو استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی را کاهش می‌دهد. با کاهش استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود و هزینه‌های شما کاهش می‌یابند. پس با نصب پنجره دوجداره می‌توانید به کاهش هزینه‌های خودتان و ذخیره‌ی بیشتر انرژی کمک زیادی کنید. فراموش نکنید که در این گزینه نیز باید به شرایط آب و هوایی توجه داشته باشید.

برای نصب پنجره دوجداره به شرایط آب و هوایی دقت کنید

#نکات و توصیه‌های نصب پنجره دوجداره

  • محل نصب پنجره باید به طور کامل صاف باشد‌ تا پروفیل‌ها به درستی در آن جای گیرند. هرگونه ناهماهنگی در این مورد می‌تواند از جای گیری درست پنجره جلوگیری کند. این مورد می‌تواند در عایق‌بندی پنجره اختلال ایجاد کند. پس باید به این نکته توجه داشته باشید و برای محل نصب پنجره از تیغه‌ی مناسب استفاده کنید.

  • محلی که برای نصب پنجره در نظر گرفته‌اید باید مطابق اندازه‌های پروفیل پنجره باشد و نباید فضای خالی زیادی داشته باشد. وجود فضای خالی بیش از حد و پر کردن آن با مصالح دیگر می‌تواند در طولانی مدت پنجره را جابجا کند. از این رو قبل از خرید پنجره باید اندازه‌ی دقیق محل نصب پنجره را بگیرید و با توجه به آن پنجره مورد نظر خود را سفارش دهید. اگر هم پنجره خود را خریداری کرده‌اید، محل نصب را با توجه به اندازه‌ی پروفیل پنجره ایجاد کنید.

  • جنس پروفیل اصلی درب و پنجره که در ساختمان جایگذاری می‌شود باید با جنس پروفیل درب و پنجره یکی باشد. ناهماهنگی فریم اصلی و پروفیل درب و پنجره می‌تواند باعث نصب اشتباه پنجره شود و در طولانی مدت برای شما مشکلاتی به بار آورد. البته استفاده از پروفیل فولادی هم امکان‌پذیر است اما هماهنگی پروفیل فریم اصلی و پروفیل درب و پنجره بهتر است.

  • از آن‌جایی که درب‌ها سنگین‌تر از پنجره‌ها هستند و در طول روز بیشتر از آن‌ها استفاده می‌شود، پروفیل درب‌ها بهتر است قوی‌تر از پروفیل پنجره‌ها باشد. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای درب‌ها از پروفیل‌های قوی‌تری استفاده کنید تا در مدت زمان طولانی قابل استفاده باشد. انتخاب نادرست در این مورد می‌تواند در مدت زمان کم شما را مجبور به تعویض پنجره کند. از آن‌جایی که تعویض پنجره هزینه‌بر است پس اگر در ابتدا این مورد را رعایت کنید بهتر است.

#جمع‌بندی

نصب پنجره دوجداره نیازمند رعایت نکاتی است و بهتر است در روزهایی انجام شود که شرایط هوایی مساعد است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم نصب پنجره دوجداره بر اساس عوامل مختلفی در بازه‌های زمانی مختلفی اتفاق می‌افتد. مهم‌ترین نکته که باید در نصب پنجره دوجداره رعایت شود هوای مساعد و بدون بارش برف و باران است. در این مقاله به طور کلی بهترین زمان‌ها برای نصب پنجره دوجداره را بررسی کردیم. اگر سوالی در این مورد دارید می‌توانید در قسمت نظرات برای ما وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهند.

دیدگاه‌ها