تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
پروفیل چیست؟ بررسی بهترین پروفیل‌های پنجره + مزایای آن‌ها
۳ ماه پیش
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

پروفیل چیست؟ بررسی بهترین پروفیل‌های پنجره + مزایای آن‌ها

پروفیل در صنعت تولید درب و پنجره نقش مهمی دارد و باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید. در این مقاله پروفیل‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم همراه ما باشید

پروفیل در واقع یک سطح مقطع فلزی با انواع مختلف است که در صنایع مختلفی به کار می‌رود و کاربرد زیادی دارد. پروفیل‌ها از نظر جنس، سطح مقطع، شکل و ضخامت بسیار متنوع هستند. از پروفیل در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

#پروفیل چیست؟

همه ما روزانه انواع پروفیل‌ها را در اطراف خود مشاهده میکنیم، اما شاید تا به حال اسم پروفیل به گوشمان نرسیده باشد. پروفیل‌ها فلزاتی به شکل مکعب مستطیل و تو خالی هستند که در صنایع مختلف از قبیل صنایع نظامی، ساختمان‌سازی و خودروسازی به کار گرفته می‌شوند که ما در این مقاله قصد داریم که یکی از کاربردهای پروفیل در یکی از مراحل صنعت ساختمان‌سازی که استفاده در درب و پنجره است را توضیح دهیم.

پروفیل در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شود

#بهترین پروفیل پنجره

امروزه در صنعت درب و پنجره سازی از پروفیل UPVC استفاده می‌شود، اما این سوال مطرح است که بهترین پروفیل پنجره کدام نوع است؟ مهم‌ترین فاکتور ها برای تشخیص بهترین پروفیل عایق بودن و مقرون به صرفه بودن پروفیل است. در ادامه توضیحاتی در مورد این پروفیل‌ها می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم برای خرید پنجره تصمیم درستی بگیرید.

#پروفیل گالوانیزه (UPVC)

برای این‌که بتوانیم با پروفیل UPVC آشنا شویم اول باید با پروفیل PVC آشنا شویم، پروفیل PVC از ماده‌ای به اسم پلی وینیل کلراید ساخته شده است و برای نرم و منعطف کردن آن از پلاستیک کننده‌ها استفاده می‌شود، اگر این پلاستیک کننده‌ها در تولید استفاده نشوند محصول تولید شده پروفیل یو پی وی سی (Unplasticized Poly Vinyl Chloride) نام می‌گیرد.

پروفیل وی پی سی (Poly Vinyl Chloride) ، پروفیلی سبک وزن و انعطاف پذیر است که خاصیت پلاستیکی دارد و پروفیل UPVC همان پروفیل پی وی سی از نوع فلزی و سخت است.

پروفیل UPVC در تولید پنجره دوجداره و پنجره سه جداره کاربرد زیادی دارد و این روز ها توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است، پروفیل یو پی وی سی در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است و برای تولید محصولاتی در فضای باز به کار می‌رود، خرید پنجره UPVC خیلی از چالش‌های شما را حل می‌کند، در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهیم.

#مزایای استفاده از پروفیل UPVC

#1. قابل شستشو و مقاوم در برابر رطوبت

پروفیل UPVC ضد آب است و هنگام بارش باران اتفاقی برای آن نمی‌افتد و نیازی نیست بابت زنگ زدن نگران باشید، خرید پنجره یو پی وی سی به شما کمک می‌کند در هنگام بارش شدید با خیال راحت کنار پنجره قهوه خود را بنوشید.

#2. نصب سریع و آسان

شما برای نصب پروفیل UPVC با چالشی رو به رو نخواهید بود و به راحتی می‌توانید برای نصب آن اقدام کنید، با خرید پنجره UPVC در شهر‌های تهران، سمنان و مازندران از تاپکو، می‌توانید از خدمات نصب ما استفاده کنید.

#3. عایق صدا و گرما

پروفیل UPVC عایق صدا است که باعث می‌شود همیشه آرامش و تمرکز کافی را داشته باشید، علاوه بر این گرما به راحتی از این پروفیل عبور نمی‌کند که در فصل زمستان مانع خروج گرما از خانه و در فصل تابستان مانع ورود گرما به داخل خانه شما می‌شود، بهترین پروفیل پنجره برای جلوگیری از صداهای مزاحم پروفیل یو پی وی سی است.

#4. صرفه جویی در مصرف انرژی

عدم ورود و خروج گرما باعث می‌شود شما کمتر از وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده کنید و انرژی کمتری هدر می‌رود.

#5. مقرون به صرفه

قیمت پروفیل یو پی وی سی نسبت به ویژگی‌هایی که دارد بسیار مناسب و مقرون به صرفه است، البته پروفیل UPVC نسبت به کیفیت قیمت‌های مختلفی دارد، شما میتوانید لیست قیمت‌ها را مشاهده کنید.

#6. طول عمر پروفیل UPVC

با توجه به ویژگی‌های پروفیل یو پی وی سی که در بالا صحبت کردیم به این نتیجه می‌رسیم که این نوع پروفیل بسیار مقاوم است و به راحتی به مشکل بر نمی‌خورد، با وجود مقاومت پروفیل UPVC در برابر مواد شیمیایی، شرایط آب و هوایی ، رطوبت و حرارت سالیان سال بدون مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید و نگران تعویض پنجره نباشید.

پروژه انجام شده توسط تاپکو در سمنان با پروفیل UPVC سفید

#پروفیل آلومینیوم

فلز آلومینیوم کاربرد زیادی در صنعت های مختلف دارد و مزایای استفاده از فلز آلومینیوم در صنعت‌های مختلف روز به روز افزایش می‌یابد.

یکی از صنعت‌هایی که فلز آلومینیوم در آن‌ها کاربرد دارد صنعت تولید پروفیل درب و پنجره آلومینیوم است، فلز آلومینیوم ویژگی‌های زیادی دارد که از طریق این ویژگی‌ها مورد توجه تولید کننده‌های درب و پنجره و مردم قرار گرفته است، در ادامه تعدادی از این ویژگی‌ها را که باعث محبوبیت آلومینیوم در صنعت پروفیل سازی شده است را بررسی می‌کنیم.

#مزایای استفاده از پروفیل آلومینیوم

#1. وزن کم

پروفیل آلومینیوم سبک و ظریف است که این باعث میشود شما به راحتی بتوانید آن را حمل و نصب کنید، وزن پروفیل آلومینیوم از پروفیل یو پی وی سی کمتر است.

#2. واکنش پذیری پایین

پروفیل آلومینیوم با هوا واکنش نمی‌دهد که این باعث می‌شود زنگ نزند و در مدت کوتاه شما را مجبور به تعویض پنجره نکند، پنجره آلومینیومی علاوه بر اینکه به صرفه و کم هزینه است هزینه‌های دیگر شما را هم کاهش می‌دهد.

#3. استحکام و مقاومت بالا

پروفیل آلومینیوم با وجودِ داشتن وزن کم و سبک استحکام و مقاومت بالایی دارد و در برابر ضربات شدید و آتش بسیار مقاوم است.

#4. قابلیت تبادل دما

پروفیل آلومینیوم به راحتی گرما را از خود عبور نمی‌دهد و به استفاده‌ی کمتر از وسایل گرمایشی و سرمایشی و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

#5. ظاهر زیبا و خاص

پروفیل آلومینیومی به دلیل داشتن رنگ سفید احساس تمیزی و شادابی زیادی به محیط و ساکنان می‌دهد و به راحتی و با یک دستمال خیس تمیز می‌شود.

#مراحل تولید فلز آلومینیوم

  • قرار دادن مواد اولیه که بلیت آلومینیومی نام دارد، در فشار بالا و درجه حرارت مناسب

  • حرکت دادن از میان قالب‌های مخصوص

  • تغییر شکل به اشکال مورد نظر

پروژه انجام شده توسط تاپکو در مازندران با پروفیل آلومینیوم مشکی

#پروفیل گلوبالوم

شرکت گلوبالوم یک کمپانی تولید پروفیل است که در سال‌های اخیر با افزایش کیفیت و تنوع محصولات خود توانسته است از برترین شرکت‌های تولید پروفیل آلومینیوم باشد. شرکت گلوبالوم سعی کرده است استحکام و سطح کیفی محصولات آلومینیومی را ارتقا دهد و تمامی نیاز های صنعت تولید پنجره آلومینیوم را پاسخ دهد.

پروفیل گلوبالوم یا گلوب آلوم که گاهی با نام GA شناخته می‌شود، یکی از برترین برند‌های پروفیل در خاورمیانه است، پروفیل گلوبالوم با کیفیت بالایی که دارد برای ساخت پنجره دوجداره آلومینیوم به کار می‌رود و تا به امروز رضایت مشتریان را جلب کرده است.

#پروفیل وین تک

شرکت وین تک یکی از شرکت‌های تولید درب و پنجره UPVC است که تا به امروز در تولید پروفیل UPVC بسیار موفق بوده و پروفیل وین تک از محبوبیت خاصی میان مردم برخوردارند. پروفیل وین تک علاوه بر ظاهر زیبا و ظریفی که دارد مزایای بسیاری دارد که آرامش و آسایش را برای شما فراهم می‌کند.

از مزایای پروفیل وین تک می‌توان به عایق بندی کامل آن در برابر حرارت و صوت اشاره کرد که از نیاز‌های اصلی هر خانه ای است، اگر پنجره‌ای که برای خانه‌ی خود انتخاب می‌کنید عایق بندی خوبی داشته باشد، هم از اتلاف انرژی جلوگیری کرده، هم خودتان را از شر صداهای اطراف راحت کرده‌اید.

مزایای پروفیل وین تک بی‌شمار هستند اما اگر بخواهیم تعدادی از آن‌ها را نام ببریم، می‌توان به قابلیت بازیافت، قابلیت نصب شیشه های چند جداره، مقاومت در برابر پوسیدگی، عدم تغییر رنگ در برابر اشعه‌های خورشید و مقاومت در برابر نفوذ باران اشاره کرد.

#پروفیل ویستابست

پروفیل ویستابست با تولید پروفیل‌هایی با کیفیت موفق شده است به یکی از خوشنام‌ترین برند‌ها در صنعت تولید پروفیل تبدیل شود و رضایت و توجه مشتریان را به خود جلب کند. کیفیت پروفیل ویستابست توسط بهترین کارشناسان این صنعت تایید شده است.

پروفیل ویستابست با داشتن استاندارد‌های جهانی و مقاومت بالایی که در برابر ضربه‌های شدید و آب دارد، در این صنعت بسیار مشهور است. پروفیل ویستابست با توجه به ویٰژگی‌هایی که دارد قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و همزمان باعث کاهش هزینه‌ها هم می‌شود.

پروفیل ویستابست در رنگ‌های متنوع قابل تولید است که این مورد در انتخاب پنجره متناسب با دکوراسیون محل مورد مورد نظرتان به شما کمک می‌کند.

#پروفیل آکپا

برند آکپا در تولید پروفیل آلومینیوم از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال استفاده می‌کند که باعث شده پروفیل آکپا به یکی از بهترین پروفیل‌ها در صنعت تولید درب و پنجره تبدیل شود. پروفیل آکپا دارای گواهینامه فنی در زمینه تولید پروفیل آلومینیوم حرارت شکن (ترمال بریک) است.

پروفیل نقش زیادی در کیفیت درب و پنجره ایفا می‌کند، اگر در انتخاب پروفیل پنجره خود درست عمل کنید پنجره با کیفیت‌تری خواهید داشت، پس باید در انتخاب پروفیل به کیفیت مواد اولیه در تولید و رتبه بندی آن توجه زیادی داشته باشید.

شرکت آکپا در مدت زمان کم موفق به تولید پروفیل در حجم بالا شده و توانسته بیشترین حجم تولید پروفیل آلومینیوم در کشور را به خود اختصاص دهد.

رنگ‌های مختلف در صنعت تولید پروفیل

#کلام آخر

در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که پروفیل درب و پنجره انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. پروفیل‌ها با ظاهر زیبایی که دارند به شما در زیبا کردن خانه و محل کارتان کمک می‌کنند. شما می‌توانید پروفیل را در ابعاد و رنگ‌های مورد نظرتان سفارش دهید. در این مقاله به طور کلی انواع پروفیل را معرفی کردیم که انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم.

دیدگاه‌ها