تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
مقایسه شیشه سکوریت و شیشه لمینت | انتخاب بهترین نوع شیشه
۲ هفته پیش
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مقایسه شیشه سکوریت و شیشه لمینت | انتخاب بهترین نوع شیشه

شیشه سکوریت و شیشه لمینت هر دو از مقاومت بالایی برخوردار هستند اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در این مقاله به مقایسه این شیشه‌ها پرداخته‌ایم با ما همراه باشید

شیشه یکی از اصلی‌ترین اجزای پنجره است و نوع آن تاثیر زیادی بر مقاومت و عایق بودن پنجره دارد. در ساخت و تولید پنجره از شیشه‌های متفاوتی استفاده می‌شود. اگر تا به حال برای پیدا کردن مقاوم‌ترین شیشه‌ها تحقیق کرده باشید قطعا با شیشه لمینت و شیشه سکوریت مواجه شده‌اید. سوالی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که شیشه سکوریت بهتر است یا شیشه لمینت؟ کدام یک برای من مناسب‌تر است؟ در مقاله‌های قبلی تاپکو به طور کامل توضیحاتی در مورد این شیشه‌ها ارائه کرده‌ایم. اما در این مقاله از تاپکو قصد داریم به مقایسه شیشه سکوریت و شیشه لمینت بپردازیم. برای اینکه بتوانیم این دو شیشه را با هم مقایسه کنیم بهتر است ابتدا هر یک از آن‌ها را به شکل مختصری معرفی کنیم. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

#معرفی شیشه سکوریت

شیشه سکوریت نوعی شیشه با مقاومت و ایمنی بسیار بالا است. شیشه سکوریت با استفاده از انرژی گرما و سرما تولید می‌شود. در تولید شیشه سکوریت ابتدا شیشه‌ها را در معرض گرما و حرارت بالا (دمای 700 درجه) قرار می‌دهند. سپس بعد از نرم شیشه شیشه، سریعا آن را در معرض سرما قرار می‌دهند. با این کار لایه‌های بیرونی شیشه زودتر از لایه‌های درونی خنک و سفت می‌شوند. این عملیات باعث می‌شود مقاومت شیشه افزایش پیدا کند.

#مزایای شیشه سکوریت

  • شیشه سکوریت انعطاف‌پذیری زیادی دارد و قابلیت این را دارد که تا حد قابل توجهی خم شود و شکسته نشود.

  • شیشه سکوریت هنگام شکستن به تکه‌های بی خطر تبدیل می‌شود.

  • این شیشه مقاومت زیادی در برابر بادهای شدید دارد.

  • استحکام شیشه سکوریت به حدی است که در برابر ضربات به راحتی آسیب نمی‌بیند.

سعی کردیم به طور خلاصه شما را با شیشه سکوریت آشنا کنیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شیشه سکوریت به دست بیاورید به مقاله شیشه سکوریت ما مراجعه کنید.

#معرفی شیشه لمینت

شیشه لمینت نیز یکی از مقاوم‌ترین انواع شیشه است. در تولید شیشه لمینت از چند لایه شیشه استفاده می‌شود به همین دلیل به آن شیشه چند لایه نیز گفته می‌شود. در تولید شیشه لمینت چند لایه شیشه به وسیله‌ی طلق‌های مخصوصی به نام طلق PVB به یکدیگر متصل می‌شوند. وجود این طلق‌ها در ساختار شیشه لمینت باعث می‌شود مقاومت این نوع شیشه افزایش پیدا کند. شیشه لمینت علاوه بر مقاومت بالایی که دارد عایق بسیار قوی صدا نیز هست.

#مزایای شیشه لمینت

  • شیشه لمینت امنیت بسیار زیادی دارد و هنگام شکسته شدن، تکه‌ها شیشه به لایه طلق PVB می‌چسبند و پخش نمی‌شوند.

  • شیشه لمینت مقاومت زیادی در برابر ضربات دارد و به راحتی شکسته نمی‌شود.

  • شیشه لمینت از نفوذ اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری می‌کند و از شما در برابر این اشعه‌ها محافظت می‌کند.

  • شیشه لمینت عایق خوبی در برابر صدا است و تا حد قابل توجهی از عبور صدا جلوگیری می‌کند.

احتمالا تا به الان یکی آشنایی کلی با شیشه لمینت پیدا کرده‌اید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیشه لمینت به مقاله شیشه لمینت که پیش‌تر منتشر کرده‌ایم مراجعه کنید.

#تفاوت شیشه سکوریت و شیشه لمینت

#1. ضخامت

شیشه لمینت به دلیل چند لایه بودن و وجود لایه‌های طلق PVB ضخامت بالاتری نسبت به شیشه سکوریت دارد. این موضوع باعث می‌شود وزن شیشه لمینت افزایش پیدا کند و بیشتر از شیشه سکوریت باشد. با این حال وزن این شیشه‌ها با ضخامت یکسان، تقریبا یکی است و تفاوت زیادی ندارد.

#2. مقاومت

مقاومت این شیشه‌ها به جنس لایه‌های تشکیل دهنده‌ی آن‌ها بستگی دارد. یعنی هر چه جنس شیشه‌ی به کار رفته در تولید این شیشه‌ها بهتر باشد مقاومت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال گاهی در تولید این شیشه‌ها از شیشه معمولی استفاده می‌شود که این موضوع مقاومت آن‌ها را کاهش می‌دهد. اما به طور کلی مقاومت شیشه لمینت بیشتر از شیشه سکوریت است.

#3. عملکرد بعد از شکسته شدن

شیشه سکوریت بعد از شکسته شدن به تکه‌های کوچک تبدیل می‌شود که این تکه‌ها قدرت برش ندارند و خطری افراد را تهدید نمی‌کند. شیشه لمینت برعکس شیشه سکوریت بعد از شکسته شدن پخش نمی‌شود و تکه‌ها به لایه PVB می‌چسبند.

تفاوت عملکرد شیشه لمینت و شیشه سکوریت بعد از شکسته شدن

#4. امنیت

هیچ یک از این شیشه‌ها هنگام شکستن آسیبی به افراد وارد نمی‌کنند و خطری ندارند. با این حال شیشه لمینت به دلیل اینکه پخش نمی‌شود از امنیت بیشتری برخوردار است. البته که این به این معنی نیست که شیشه سکوریت امنیت کافی را ندارد.

#5. قیمت

قیمت شیشه سکوریت و شیشه لمینت به جنس لایه‌های تشکیل دهنده‌ی آن‌ها بستگی دارد. با این حال قیمت شیشه لمینت بیشتر از شیشه سکوریت است. که این موضوع به دلیل وجود لایه‌های PVB منطقی است و دور از انتظار نیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گاهی برای تولید شیشه لمینت از شیشه سکوریت استفاده می‌شود. این موضوع علاوه بر افزایش مقاومت، افزایش قیمت شیشه را نیز به همراه دارد.

#شباهت شیشه سکوریت و شیشه لمینت

  • اگر بخواهیم در مورد شباهت شیشه سکوریت و شیشه لمینت صحبت کنیم در مرحله‌ی اول باید به این موضوع اشاره کنیم که این دو شیشه بعد از تولید قابل برش نیستند. هیچ یک از این شیشه‌ها را بعد از انجام عملیات حرارت دهی نمی‌توان برش داد.

  • به عنوان شباهت بعدی می‌توانیم به شفافیت این دو شیشه اشاره کنیم. البته که شفافیت آن‌ها به کیفیت شیشه وابسته است. اما اگر با شیشه‌هایی با جنس یکسان تولید شوند به یک اندازه شفافیت دارند.

#شیشه لمینت بهتر است یا شیشه سکوریت؟

هر یک از این شیشه‌ها مزایای خاص خودشان را دارند و کاربردهای زیادی در ساختمان سازی دارند. ما با ارائه توضیحات در مورد شیشه لمینت و شیشه سکوریت شما را در جریان ویژگی‌ها، مزایا، تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها قرار دادیم. شیشه سکوریت و شیشه لمینت هر دو از کاربردی‌ترین شیشه‌های موجود در بازار هستند. به طور مثال برای نمای کرتین وال یا نمای لامل معمولا از شیشه سکوریت استفاده می‌شود زیرا مقاومت زیادی در برابر باد دارد. از شیشه لمینت به دلیل مقاومت بالا در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود. بنابراین بهتر بودن این شیشه‌ها نسبت به موارد استفاده آن‌ها مشخص می‌شود.

مقایسه شیشه سکوریت و شیشه لمینت بر اساس ساختار

#نکته پایانی

برای مواردی که مقاومت و امنیت در اولویت هستند استفاده از شیشه سکوریت و شیشه لمینت بهترین گزینه است. این شیشه‌ها از محبوب‌ترین شیشه‌های موجود در بازار هستند و کاربردهای زیادی دارند. به طور کلی بهتر بودن کدام یک از از شیشه‌ها به موارد استفاده آن‌ها بستگی دارد. شما می‌توانید با توجه به مکان مورد نظر خود شیشه مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله به مقایسه شیشه سکوریت و شیشه لمینت پرداخته‌ایم و امیدواریم برای شما کاربردی باشد.

دیدگاه‌ها