تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
همه چیز درمورد شیشه لمینت + نکات مهم هنگام خرید
۱ ماه پیش
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

همه چیز درمورد شیشه لمینت + نکات مهم هنگام خرید

یکی از مقاوم‌ترین و امن‌ترین شیشه‌ها، شیشه لمنیت است و کاربردهای زیادی دارد. در این مقاله به طور کامل شیشه لمینت و انواع آن را معرفی کرده‌ایم، با ما همراه باشید

در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی شیشه‌های مختلفی در بازار وجود دارند و شما می‌توانید بر اساس نیازهای خود شیشه مناسبی را خریداری کرده و در محل مورد نظر استفاده کنید. یکی از انواع شیشه‌ها که می‌توان گفت از محکم‌ترین شیشه‌های موجود در بازار است، شیشه لمینت است. در این مقاله به طور کامل به توضیح شیشه لمینت پرداخته‌ایم در ادامه با ما همراه باشید.

#شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت یکی از مقاوم‌ترین شیشه‌هایی است که در صنعت ساختمان سازی به کار می‌رود. شیشه لمینت که به آن شیشه چند لایه هم گفته می‌شود از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده‌است که به وسیله لایه‌های طلق PVB به یکدیگر متصل می‌شوند. شیشه لمینت علاوه بر مقاومت بالا عایق خوبی در برابر حرارت و صدا است.

وجود لایه‌های طلقی میان شیشه‌ها باعث ایمن‌تر شدن شیشه لمینت می‌شود. تعداد لایه‌های شیشه‌ها و ضخامت لایه‌های طلق PVB به کار رفته میان شیشه‌ها بر اساس موقعیت و کاربرد آن قابل تغییر هستند. پرکاربرد‌ترین ضخامت‌های لایه‌های طلق PVB ضخامت‌های 0.76mm ، 0.38mm و 1.52mm هستند.

اجزای تشکیل دهنده شیشه لمینت

#مراحل تولید شیشه لمینت

در تولید شیشه لمینت، طلق‌های PVB که با انجام فرآیند فشار و گرما تولید می‌شوند میان دو یا چند لایه شیشه قرار می‌گیرند.

شیشه‌های به کار رفته در شیشه لمینت می‌توانند شیشه‌های سکوریت، شیشه‌های معمولی، شیشه‌های فلوت و یا شیشه‌های رنگی باشند.

#کاربرد طلق PVB در شیشه لمینت چیست؟

لایه‌های طلق PVB به کار رفته در شیشه لمینت از پخش شدن شیشه‌ها پس از شکسته شدن شیشه جلوگیری می‌کنند. تکه‌های شیشه به طلق PVB می‌چسبند و این طلق‌ها اجازه نمی‌دهند شیشه‌ها به اطراف پرتاب شوند. طلق‌های PVB تا حد زیادی انرژی ناشی از ضربه‌ها را مهار می‌کنند و فشار را در سطح خود پراکنده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود ایمنی شیشه لمینت بالا برود و به افراد آسیبی نرسد به همین دلیل از این شیشه برای نمای ساختمان، درب‌های شیشه‌ای و پله‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند.

#ویژگی‌های شیشه لمینت

  • مقاومت بالا در برابر ضربه‌های شدید

  • مقاومت بالا در برابر زلزله

  • ایمنی بالا

  • عایق در برابر صدا

  • عایق در برابر حرارت

  • مقاومت در برابر طوفان

  • مقاومت و عایق در برابر ورود گرد و غبار

  • ضد گلوله

  • جلوگیری از ورود اشعه ماورای بنفش

#انواع شیشه لمینت

#1. شیشه فوتولمینت

شیشه فوتولمینت به شیشه‌ای می‌گویند که روی آن یک طرح گرافیکی است. یعنی شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را روی شیشه چاپ کنید. این کار به چند روش انجام می‌شود، اولین روش این است که طرح را روی طلق PVB چاپ می‌کنند، در دومین روش طرح را روی شیشه چاپ می‌کنند و بعد فرآیند لمینت را انجام می‌دهند، در روش بعدی پارچه‌ی مورد نظر را میان دو شیشه قرار می‌دهند و بعد شیشه را لمینت می‌کنند.

#2. شیشه لمینت رنگی

در بعضی مکان‌ها برای زیبایی بیشتر از شیشه لمینت رنگی استفاده می‌کنند. برای رنگی کردن شیشه لمینت یا از طلق PVB رنگی و شیشه‌های بی رنگ استفاده می‌کنند یا از لایه‌های شیشه رنگی استفاده می‌کنند.

#دسته‌بندی شیشه لمینت بر اساس شفافیت

#1. شیشه لمینت وین وایت

شیشه لمینت وین وایت شفاف‌ترین نوع شیشه لمینت است که به عنوان شیشه کریستالی هم شناخته می‌شود. شیشه‌های لمینت وین وایت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

1. دسته‌ی اول شیشه لمینت وین وایت با مغز آبی است که شفافیت بسیار زیادی دارد.

2. دسته‌ی دوم شیشه لمینت وین وایت با مغز سبز است که شباهت بیشتری به شیشه‌های معمولی دارد.

#2. شیشه لمینت مات

شیشه لمینت مات برای مکان‌های خصوصی و دفاتر اداری کاربرد زیادی دارد. برای ساخت شیشه لمینت مات از دو روش استفاده می‌کنند، در روش اول از طلق PVB مات برای بین لایه‌های شیشه استفاده می‌کنند و در روش بعدی از شیشه‌های مات استفاده می‌کنند.

#3. شیشه لمینت فلوت

یکی دیگر از انواع شیشه لمینت شیشه لمینت فلوت است که در نگاه اول تقریبا به رنگ سبز دیده می‌شود.

#4. شیشه لمینت سوپر کلیر

شیشه لمینت سوپر کلیر نوعی دیگر از شیشه‌های لمینت شفاف است، این نوع شیشه لمینت کمی شفاف‌تر از شیشه لمینت فلوت است.

#مزایای استفاده از شیشه لمینت

  • کاهش مصرف انرژی به دلیل اینکه شیشه لمینت عایق حرارت است.

  • راحت شدن از شر صداهای اطراف زیرا شیشه لمینت عایق صوت است.

  • در امان بودن از خطر فرو رفتن خرده شیشه زیرا شیشه لمینت بعد از شکسته شدن پخش نمی‌شود.

  • در امان بودن از بیماری‌های ناشی از اشعه ماورای بنفش زیرا شیشه لمینت از ورود این اشعه جلوگیری می‌کند.

  • می‌توانید از طرح و رنگ دلخواه شیشه لمینت برای مکان مورد نظرتان استفاده کنید.

#صرفه جویی در مصرف انرژی با شیشه لمینت

از آنجایی که شیشه لمینت عایق خوبی در برابر گرما است از ورود و خروج گرما جلوگیری می‌کند و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند. با استفاده از شیشه لمینت در فصل‌های گرم سال که مجبور به استفاده از سیستم‌های سرمایشی هستید با جلوگیری از ورود گرما به خانه یا محل کارتان باعث می‌شود استفاده شما از سیستم‌های سرمایشی کاهش پیدا کند، در نتیجه کمتر از انرژی استفاده می‌کنید. در فصل‌های سرد سال هم دقیقا برعکس عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد هوای گرم از خانه شما خارج شود.

#تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت در چیست؟

شیشه لمینت و شیشه سکوریت هردو از مقاوم‌ترین شیشه‌ها هستند اما تفاوتی که دارند این است که شیشه سکوریت بعد از شکستن به تکه‌های ریز تبدیل می‌شود و این خرده شیشه‌ها در محل پخش می‌شوند اما وجود طلق PVB در شیشه لمینت از این اتفاق جلوگیری می‌کند. البته لازم به ذکر است که تکه‌های خرد شده شیشه سکوریت خطری برای انسان ندارند.

مقایسه شیشه لمینت و شیشه سکوریت

#نکاتی که باید هنگام انتخاب شیشه لمینت به آن‌ها توجه داشته باشید

  • هنگام انتخاب شیشه لمینت به شفافیت شیشه توجه کنید زیرا ممکن است بعضی از شیشه‌های لمینت شفافیت کمی داشته باشند.

  • هنگام خرید شیشه لمینت حتما به اندازه آن توجه داشته باشید زیرا این شیشه‌ها بعد از لمینت شدن قابل برش نیستند.

  • برای خرید شیشه لمینت به کیفیت آن توجه کنید که حباب نداشته باشد یا به صورت پله‌ای (بالا و پایین) نباشد.

  • یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از خرید شیشه لمینت رعایت کنید این است که از جنس طلق PVB استفاده شده در تولید آن مطمئن شوید زیرا بعضی از این طلق‌ها ممکن است به مرور زمان زرد شوند.

#کلام آخر

در این مقاله به طور کامل شیشه لمینت، ویژگی‌ها، انواع و مزایای آن را شرح دادیم. به طور کلی اگر قصد دارید در دکوراسیون داخل خانه یا نمای ساختمان از شیشه استفاده کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از شیشه لمینت است زیرا این شیشه‌ها به طور کامل ایمن هستند و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند. اگر برای خرید بهترین شیشه لمینت سوالی دارید می‌توانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

دیدگاه‌ها