تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
پنجره لیفت اند اسلاید (Lift & Slide) چیست و چه مزایایی دارد؟
۲ ماه پیش
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پنجره لیفت اند اسلاید (Lift & Slide) چیست و چه مزایایی دارد؟

پنجره لیفت اند اسلاید یکی از کاربردی‌ترین پنجره‌ها با بازشوی یک طرفه و عایق کامل است. در این مقاله به طور کامل به بررسی پنجره لیفت اند اسلاید پرداخته‌ایم

برای ویلاهایی که وسط جنگل یا کنار دریا ساخته شده‌اند و ویوی زیبایی دارند استفاده از دیوار و پنجره‌های چند تکه این امکان را فراهم نمی‌کند که فرد بتواند از فضای اطراف لذت کافی را ببرد و دید خوبی نخواهد داشت. اما با استفاده از پنجره لیفت اند اسلاید این امکان فراهم می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد پنجره لیفت اند اسلاید و مزایای آن صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

#پنجره لیفت اند اسلاید چیست؟

لیفت اند اسلاید در واقع یک روش برای باز شدن درب و پنجره است که با چرخاندن دستگیره لنگه‌ی متحرک چند میلی متر از پروفیل جدا می‌شود و بالا می‌‌رود و بعد در جهت چپ یا راست به صورت کشویی باز می‌شود، سپس با قفل کردن پنجره، لنگه‌ی متحرک به جای اصلی خود برمی‌گردد. علت نامگذاری این پنجره این است که لنگه‌ی متحرک با بالا رفتن در حالت لیفت قرار می‌گیرد و به صورت کشویی یا اسلایدی باز و بسته می‌شود. پنجره لیفت اند اسلاید فضای کمی را اشغال می‌کند و برای مکان هایی که فضای کمی دارند مناسب است.

در تولید پنجره لیفت اند اسلاید از پروفیل آلومینیوم و شیشه سکوریت استفاده شده است که باعث افزایش امنیت می‌شود و همچنین عایق خوبی برای حرارت و صدا است. پنجره لیفت اند اسلاید علاوه بر اینکه بازشوی راحتی دارد، در ابعاد بزرگ تولید می‌شود و دید خوبی از فضای بیرون به شما می‌دهد که به راحتی می‌توانید بر فضای اطرافتان اشراف داشته باشید، پنجره لیفت اند اسلاید گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در ویلاها است و شما می‌توانید نهایت لذت را از فضای بیرون ویلا ببرید.

پنجره‌ی لیفت اند اسلاید علاوه بر شیشه سکوریت قابلیت نصب انواع شیشه‌ها از جمله شیشه ضد گلوله را دارد و محدودیتی در این موضوع وجود ندارد.

پنجره لیفت اند اسلاید پروژه انجام شده توسط تاپکو

#مزایای پنجره لیفت اند اسلاید

#1. قابل اجرا در فضای کم

پنجره لیفت اند اسلاید به جای اینکه به صورت گرد و چرخشی باز شود، بازشوی کشویی دارد و فضای کمتری را اشغال می‌کند. برای مکان‌هایی که فضای محدودی دارند می‌توانید از پنجره لیفت اند اسلاید استفاده کنید که فضای زیادی اشغال نشود.

#2. عایق گرما و صوت

با قفل شدن پنجره لیفت اند اسلاید امکان رد و بدل شدن حرارت و صدا از بین می‌رود، این امر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ تمرکز و آرامش می‌شود. می‌توانید با استفاده از پنجره دوجداره لیفت اند اسلاید برای مکان‌های پر سر و صدا از نفوذ سر و صدا جلوگیری کنید.

#3. دید وسیع

پنجره لیفت اند اسلاید به دلیل اجرای یکپارچه دید وسیع‌تری از اطراف به شما می‌دهد، با استفاده از پنجره لیفت اند اسلاید می‌توانید از محیط اطرافتان لذت کافی را ببرید و ویوی خوبی از فضای بیرون داشته باشید. پنجره لیفت اند اسلاید برای مکان‌هایی با ویوی جنگل و دریا بهترین گزینه است.

#4. امکان اجرای انواع شیشه

شیشه‌های پنجره لیفت اند اسلاید به طور معمول از جنس سکوریت است اما بسته به نیاز شما و مکانی که قصد استفاده از پنجره لیفت اند اسلاید را در آن دارید، شیشه‌ها قابل تغییر است و می‌توانید از شیشه‌های مختلفی همچون شیشه دوجداره، شیشه سه جداره و شیشه لمینت استفاده کنید.

#5. عدم ورود خاک

از آن‌جایی که در فصل پاییز گرد و خاک و باد زیاد است امکان نفوذ گرد و خاک به داخل خانه زیاد است اما می‌توانید با استفاده از پنجره لیفت اند اسلاید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید. پنجره لیفت اند اسلاید به دلیل عایق بندی و درزگیری کاملی که دارد مانع ورود هرگونه آلودگی و گرد و غبار می‌شود.

#6. افزایش امنیت

بازشوی پنجره لیفت اند اسلاید به صورت یک طرفه است و از بیرون قابل باز شدن نیست، با وجود این ویژگی کسی نمی‌تواند به خانه وارد شود و امنیت را به خطر نمی‌اندازد. این ویژگی پنجره لیفت اند اسلاید باعث می‌شود امنیت محل مورد نظر شما تامین شود و به راحتی بتوانید در خانه یا محل کار خود از پنجره لیفت اند اسلاید استفاده کنید.

#7. ضد آب و قابل شستشو

پنجره لیفت اند اسلاید با قابلیت ضد آبی که دارد در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است و به راحتی می‌توانید برای شستشوی آن از آب استفاده کنید. علاوه بر این پنجره لیفت اند اسلاید آب بندی کاملی دارد و هنگام بارش های شدید یا شستشو مانع ورود آب به خانه می‌شود.

#تفاوت پنجره لیفت اند اسلاید با پنجره کشویی چیست؟

در واقع پنجره لیفت اند اسلاید نوع پیشرفته‌ی پنجره کشویی است، جنس شیشه‌ی هر دوی پنجره‌ها سکوریت می باشد و هر دو به حالت کشویی باز می‌شوند، اما پنجره لیفت اند اسلاید پروفیل سنگین‌تری دارد، عایق گرما و صوت است، علاوه بر این‌ها ضد آب و امن‌تر هم هست که این ویژگی ها باعث برتری پنجره لیفت اند اسلاید به پنجره کشویی شده است.

مقاومت پروفیل های پنجره لیفت اند اسلاید بالاتر است و توانایی تحمل وزن بیشتری را دارند. باز و بسته کردن پنجره لیفت اند اسلاید راحت‌تر و روان‌تر از پنجره کشویی است.

#کاربرد پنجره لیفت اند اسلاید

از این نوع پنجره به دلیل دید وسیعی که دارد در خانه ها و ویلاهای بزرگ استفاده می‌شود تا فرد دید بهتری به دریا و جنگل اطراف داشته باشد. افرادی که در مکان‌های سرسبز یا ساحلی ویلا یا خانه دارند نیاز دارند ویوی خوبی از محیط اطراف خود داشته باشند و پنجره‌های کوچک برای استفاده در این مکان‌ها مناسب نیست و مزاحم دید افراد به فضای اطراف می‌شود. با استفاده از پنجره لیفت اند اسلاید در این مکان‌ها می‌توان به طور کامل به فضای اطراف اشراف داشت.

با استفاده از پنجره لیفت اند اسلاید به محیط اطراف اشراف دارید

#جمع‌بندی

امروزه با توجه به ویژگی‌ها پنجره لیفت اند اسلاید استفاده از آن افزایش یافته و بسیاری از مردم از این نوع پنجره استفاده می‌کنند. در این مقاله به طور کلی پنجره لیفت اند اسلاید، مزایا و کاربرد‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها