تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
همه چیز درمورد پنجره سه جداره | قیمت و ویژگی‌ها
۱ ماه پیش
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

همه چیز درمورد پنجره سه جداره | قیمت و ویژگی‌ها

پنجره سه جداره با استفاده از پروفیل باکیفیت و سه لایه شیشه تولید می‌شود و از عایق‌بندی کاملی برخوردار است. در این مقاله به توضیح پنجره سه جداره پرداخته‌ایم

یکی از اهداف پنجره‌ها جلوگیری از آلودگی صوتی و هدر رفتن انرژی است. از این رو عایق‌بندی پنجره اهمیت زیادی دارد و هر چه پنجره عایق‌بندی بهتری داشته باشد محبوب‌تر است. یکی از بهترین پنجره‌ها با عایق‌بندی کامل، پنجره سه جداره است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

#پنجره سه جداره چیست؟

پنجره سه جداره از یک پروفیل یعنی فریم اصلی و سه لایه شیشه به همراه دو اسپیسر تولید می‌شود. اسپیسر به قطعه ای گفته می‌شود که شیشه‌ها را از هم جدا می‌کند و بین آن‌‌ها فضای خالی ایجاد می‌کند. ساختار پنجره سه جداره شبیه پنجره دوجداره است و پروفیل مورد استفاده در تولید پنجره سه جداره و دوجداره تفاوتی ندارد، تفاوت این پنجره‌ها در این است که در پنجره سه جداره بجای شیشه دوجداره، از شیشه سه جداره یعنی سه لایه شیشه استفاده می‌شود. سومین شیشه مورد استفاده در تولید پنجره سه جداره عایق بودن این پنجره را تقویت می‌کند.

اجزای تشکیل دهنده پنجره سه جداره

با اضافه شدن این سه لایه شیشه به پروفیل UPVC که خود عایق بندی خوبی دارد، پنجره سه جداره به یکی از بهترین عایق‌ها برای صدای زیاد، حرارت، گرد و خاک و حتی آب تبدیل می‌شود که در خیلی از موارد واجب و ضروری است.

#مزایای پنجره سه جداره

#1. عایق بندی قوی

پنجره سه جداره عایق‌بندی بهتری در مقایسه با پنجره دوجداره دارد، پنجره سه جداره بیشتر از پنجره دوجداره جلوی عبور گرما و صدا را می‌گیرد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. اینگونه خانه‌ی شما در تابستان خنک و در زمستان گرم می‌ماند.

علاوه بر این پنجره سه جداره مانع ورود آب به داخل خانه می‌شود و هنگام بارندگی‌های شدید از خانه‌ی شما در برابر نفوذ آب محافظت می‌کند.

#2. افزایش امنیت

امنیت اصل مهمی در خانه است و با نبود امنیت، آرامشی هم وجود ندارد، از این رو افزایش امنیت باعث افزایش آرامش می‌شود. بدیهی است که با افزایش لایه‌های شیشه امنیت هم افزایش پیدا می‌کند چرا که امکان شکستن شیشه ها خیلی کم می‌شود. پنجره سه جداره به علت داشتن سه لایه شیشه در ساختار خود در برابر ضربات شدید مقاوم است و به راحتی شکسته نمی‌شود.

#3. مقاومت بالا

پنجره سه جداره در برابر عوامل مختلفی مانند ضربات شدید، باد و توفان، باران‌های شدید و اشعه‌های خورشید مقاومت بالایی دارد. از این رو به راحتی آسیب نمی‌بیند و طول عمر بالایی خواهد داشت، بنابراین تا سالیان سال مجبور به تعویض پنجره نخواهید بود. علاوه بر این مقاومت این پنجره در برابر اشعه خورشید و جلوگیری از ورود اشعه‌های مضر خورشید، باعث می‌شود این اشعه‌ها به وسایل شما آسیب نرسانند و هزینه‌های جانبی به بار نیاید.

#4. دارای رتبه انرژی +A

رتبه بندی انرژی از +A (بهترین) شروع می‌شود و تا G (بدترین) ادامه دارد، در ساختمان سازی حداقل رتبه‌ی مجاز رتبه‌ی C است، پنجره سه جداره دارای رتبه انرژی +A است که بسته به موقعیت جغرافیایی در کاهش مصرف انرژی موثر است. در محیط‌های سرد، در فصل زمستان با جلوگیری از خروج گرما از خانه با باعث به کارگیری کمتر وسایل گرمایشی می‌شود.

#5. طول عمر بالا

پنجره سه جداره به دلیل مقاومت بالایی که دارد تا مدت طولانی برای شما کار می‌کند و نیازی به تعویض پنجره ندارید. مقاومتی که پنجره سه جداره در مقابل شرایط آب و هوایی و رطوبت دارد باعث می‌شود این پنجره زنگ نزند و کارایی خود را از دست ندهد، همچنین ضربات به آسانی به این پنجره آسیب نمی‌زنند.

#موارد استفاده پنجره سه جداره

پنجره سه جداره در مناطق سردسیر کاربرد زیادی دارد و با جلوگیری از خروج گرما از خانه و ورود سرما به خانه، خانه را گرم نگه می‌دارد، علاوه بر این باعث کمتر شدن مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های گاز و برق می‌شود، پس در این مناطق استفاده از پنجره سه جداره مقرون به صرفه است.

همچنین در مناطقی که سر و صدای زیادی وجود دارد مثل مدارس، در نزدیکی ریل قطار و فرودگاه‌ها پنجره سه جداره کارایی زیادی دارد و تا حد زیادی می‌تواند از ورود سر و صدا جلوگیری کند.

#دلیل قوی‌تر بودن عایق‌بندی پنجره سه جداره

پنجره سه جداره دارای سه لایه شیشه و دو اسپیسر است، وقتی تعداد اسپیسر‌ها بیشتر باشد یعنی گاز آرگون بیشتری تزریق می‌شود و عایق بندی بهتری دارد، پس تعداد لایه‌های شیشه و مقدار گاز آرگون تزریقی رابطه‌ی مستقیمی با عایق بودن پنجره دارد.

#تفاوت پنجره سه جداره و پنجره دوجداره

در واقع در تولید پنجره سه جداره و دوجداره از یک نوع پروفیل که معمولا پروفیل UPVC است استفاده می‌شود. تفاوت اصلی این پنجره‌ها در تعداد جداره‌ها است که در پنجره سه جداره از سه لایه شیشه و در پنجره دوجداره از دو لایه شیشه استفاده می‌شود. سومین لایه‌ی شیشه که در تولید پنجره سه جداره استفاده می‌شود باعث شده است عایق بندی پنجره سه جداره دو برابر بیشتر از پنجره دوجداره باشد.

یک فاکتور دیگر که این دو پنجره را از هم متمایز می‌کند وزن این پنجره ها است، پنجره سه جداره کمی سنگین تر از پنجره دوجداره است. بدیهی است که با افزایش تعداد شیشه ها وزن پنجره هم افزایش پیدا می‌کند. البته این بالاتر بودن وزن، ویژگی منفی نیست چرا که این مورد باعث افزایش طول عمر پنجره می‌شود و هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد.

تفاوت لایه‌ها و اسپیسرهای پنجره دوجداره و سه جداره

#بهترین پنجره سه جداره

استفاده از پروفیل و شیشه با کیفیت در تولید پنجره سه جداره باعث می‌شود پنجره تولید شده کیفیت بالایی داشته باشد. در تولید بهترین پنجره سه جداره از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود و اجزای پنجره از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از این رو می‌توان پنجره‌ای با بهترین پروفیل و شیشه، با کیفیت‌ترین مواد اولیه و یراق آلات را بهترین پنجره سه جداره نامید.

#قیمت پنجره سه جداره

قیمت پنجره سه جداره چند فاکتور دارد و نسبت به آن‌ها متغیر است. یکی از فاکتورهایی که روی قیمت پنجره سه جداره تاثیر دارد جنس پروفیل به کار رفته در تولید پنجره سه جداره است. تاپکو در تولید پنجره‌های خود را بهترین پروفیل ویستابست، بهترین پروفیل وین تک و بهترین پروفیل گلوبالوم استفاده می‌کند. شما می‌توانید هنگام خرید پنجره، ارزان‌ترین پروفیل پنجره را انتخاب کنید تا هزینه‌ی کمتری برای خرید پنجره پرداخت کنید.

فاکتور دیگری که بر قیمت پنجره سه جداره تاثیر دارد جنس شیشه است. هرچه کیفیت شیشه‌ی به کار رفته در تولید پنجره بالاتر باشد، قیمت پنجره سه جداره افزایش پیدا می‌کند.

#کلام آخر

در این مقاله به طور کامل پنجره سه جداره، مزایای پنجره سه جداره و موارد استفاده آن را توضیح دادیم. پنجره سه جداره با داشتن سه لایه شیشه از عایق‌بندی خوبی برخوردار است و شما به راحتی می‌توانید در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا از آن استفاده کنید. پنجره سه جداره علاوه بر جلوگیری از ورود سر و صدا به صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم کمک شایانی می‌کند.

دیدگاه‌ها