تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
پنجره‌های آلومینیومی انتخابی ایده‌آل برای ساختمان‌های مدرن
۳ هفته پیش
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پنجره‌های آلومینیومی انتخابی ایده‌آل برای ساختمان‌های مدرن

پنجره آلومینیوم یکی از پر طرفداران‌ترین انواع پنجره است و ویژگی‌های زیادی دارد. در این مقاله می‌خواهیم مناسب بودن پنجره آلومینیوم برای ساختمان‌های مدرن را بررسی کنیم

امروزه پنجره‌های آلومینیوم طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. از دلایل محبوبیت پنجره آلومینیوم ظرافت زیاد در کنار مقاومت بالا است. پنجره آلومینیوم مدرن به دلیل همین ظرافت بالایی که دارد از بهترین انتخاب‌ها برای ساختمان‌های مدرن است. همانطور که می‌دانیم پنجره در نمای ساختمان قابل مشاهده است و تاثیر زیادی بر زیبایی ساختمان دارد. از این رو انتخاب پنجره مناسب برای ساختمان بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم به بررسی پنجره آلومینیوم بپردازیم و به این نتیجه برسیم که پنجره آلومینیوم مناسب ساختمان‌های مدرن هست یا خیر. در ادامه همراه ما باشید.

در ابتدا توضیحاتی کوتاه در مورد پنجره آلومینیوم می‌دهیم تا بیشتر با پنجره آلومینیوم آشنا شوید.

#پنجره آلومینیوم چیست؟

پنجره آلومینیوم پنجره‌ای متشکل از یک فریم (پروفیل) آلومینیوم با یک یا چند لایه شیشه است. پنجره آلومینیوم از قدیم محبوب بوده است و اکثر افراد از درب و پنجره آلومینیوم در ساختمان‌سازی استفاده می‌کرده‌اند. آلومینیوم فلزی سبک با رسانایی گرمای کم است به همین دلیل در صنعت تولید پروفیل کاربرد زیادی دارد. پنجره آلومینیومی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند از این رو می‌توانید پنجره آلومینیوم با طرح و رنگ مورد نظرتان را تهیه کنید. جهت مطالعه توضیحات تکمیلی در مورد پنجره آلومینیوم به مقاله پنجره آلومینیوم ما مراجعه کنید.

#انواع پنجره آلومینیوم

#1. پنجره آلومینیوم کنار بازشو

پنجره آلومینیوم کنار بازشو از کاربردی‌ترین انواع پنجره‌های آلومینیومی است. این پنجره بیشتر مناسب خانه‌ها و ساختمان‌های سنتی است و بازشوی راحتی دارد. این پنجره همچنین در ساختمان‌های مدرن استفاده می‌شود و زیبایی خاصی به ساختمان می‌دهد. لولاها و دستگیره‌های پنجره آلومینیوم کنار بازشو در کناره‌های پنجره قرار دارند. این پنجره به دلیل انعطاف‌پذیری بالا به راحتی و به طور کامل باز می‌شود. با این قابلیت شما می‌توانید به راحتی دو طرف پنجره را گردگیری کنید.

مزایای پنجره آلومینیوم کنار بازشو

  • انعطاف‌پذیری بالا

  • امنیت بالا

  • بازشوی کامل

#2. پنجره آلومینیوم پایین بازشو

لولاهای پنجره آلومینیوم پایین بازشو در سمت چپ و راست قرار دارند و دستگیره‌ی این پنجره در قسمت پایینی پنجره جایگذاری شده است. بازشوی پنجره آلومینیوم پایین بازشو به سمت بیرون است و انتخاب خوبی برای ساختمان‌های مدرن است. این پنجره با ظاهر خاصی که دارد زیبایی را به ساختمان هدیه می‌دهد و از بیرون نمای خوبی دارد.

مزایای پنجره آلومینیوم پایین بازشو

  • ظاهر شیک و زیبا

  • قابل تولید در اندازه‌های بزرگ

#3. پنجره آلومینیوم کشویی

پنجره‌های آلومینیوم کشویی دو نوع هستند:

#1. پنجره آلومینیوم کشویی افقی

پنجره آلومینیوم کشویی افقی از کنار باز می‌شود و در اندازه‌های بسیار بزرگ قابل تولید است. این پنجره‌ها می‌توانند سر تا سر ساختمان تعبیه شوند و ظاهر زیبایی به ساختمان دهند. تکه تکه نبودن این نوع پنجره به شیک‌تر شدن ساختمان‌های مدرن کمک می‌کند.

#2. پنجره آلومینیوم کشویی عمودی

نوع عمودی پنجره‌های آلومینیوم بیشتر در پنجره‌های سنتی (پنجره سنتی ارسی) به کار می‌رود.

مزایای پنجره آلومینیوم کشویی

  • امکان تعبیه از سقف تا کف ساختمان

  • بازشوی آسان و راحت

  • ظاهر شیک

  • دید کامل از فضای بیرون

#4. پنجره آلومینیوم بالا بازشو

پنجره آلومینیوم بالا بازشو به سمت بیرون ساختمان باز می‌شود و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. این پنجره یک بازشو از طرف پایین هم دارد، البته بیشترین تمرکز این پنجره، باز شدن از بالا است. در مواردی در صورت لزوم می‌توانید برای تهویه هوا، آن را از سمت پایین باز کنید. بازشوی پایین این پنجره به سمت داخل ساختمان است. این پنجره‌ها در ارتفاع بالا قابل تولید هستند و زیبایی ساختمان‌های مدرن را چند برابر می‌کنند.

مزایای پنجره آلومینیوم بالا بازشو

  • ظاهر مدرن

  • امکان تولید در ارتفاع‌های مختلف

  • انعطاف‌پذیری بالا

  • بازشوی آسان

#5. پنجره فلاش

پنجره فلاش از جدیدترین انواع پنجره آلومینیوم است که ظاهر زیبایی دارد. فریم‌های پنجره فلاش بسیار ظریف هستند، از این رو تاثیر خوبی بر نمای ساختمان دارند و به زیباسازی ساختمان کمک می‌کنند.

مزایای پنجره فلاش

  • ظاهری ظریف و زیبا

  • قابل استفاده در ساختمان‌های مدرن و سنتی

انواع پنجره آلومینیوم

#کدام پنجره آلومینیوم برای ساختمان‌های مدرن مناسب است؟

از آنجایی که تمام پنجره‌های آلومینیوم ظاهری ظریف و زیبا دارند برای استفاده در ساختمان‌های مدرن مناسب هستند. شما می‌توانید با توجه به نمای بیرونی و دکور داخلی ساختمان، رنگ پروفیل آلومینیوم دلخواهتان را انتخاب کنید. از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که استفاده از پنجره آلومینیوم در ساختمان‌های مدرن باعث شیک‌تر شدن و زیباتر شدن ساختمان‌ها می‌شود. نکته‌ای که باید در خرید پنجره آلومینیوم در نظر داشته باشید این است که پنجره آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم را متناسب با ساختمان انتخاب کنید تا ظاهر ساختمان حفظ شود.

#دلایل استفاده از پنجره آلومینیوم در ساختمان‌های مدرن

#1. ظرافت بالا

پنجره آلومینیوم با داشتن فریم‌های ظریف به شیک شدن ساختمان‌های مدرن کمک می‌کند. ظرافت این پنجره باعث می‌شود در نمای ساختمان ظاهر زیبایی داشته باشد.

#2. امنیت بالا

امروزه تامین امنیت بسیار مهم است و توجه به آن ضروری است. پنجره آلومینیوم نقش زیادی در تامین امنیت ساختمان دارد و می‌توانید با خیال راحت در ساختمان سازی از آن استفاده کنید.

#3. مقاومت بالا

پنجره آلومینیوم در کنار ظرافتی که دارد از مقاومت بالایی برخوردار است. مقاومت این پنجره باعث می‌شود شما در مدت زمان کم مجبور به تعویض پنجره نباشید. با توجه به مقاومت بالای پنجره آلومینیوم، این پنجره طول عمر بالایی دارد و می‌تواند در دراز مدت نیاز شما را رفع کند.

#4. قابل تولید در طرح ها و رنگ‌های مختلف

پیش‌تر در همین مقاله انواع پنجره آلومینیوم را به شما معرفی کردیم و توضیح دادیم کدام نوع برای ساختمان‌های مدرن مناسب‌تر است. با توجه به این که پنجره آلومینیوم در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود می‌توانید پنجره آلومینیوم را با طرح و رنگ دلخواه خود خریداری کنید.

#5. وزن سبک

وزن سبک پنجره آلومینیوم باعث می‌شود به راحتی قابل حمل و نصب باشد. پنجره آلومینیوم را می‌توانید به راحتی به طبقات بالای ساختمان حمل کنید. با توجه به اینکه پروفیل آلومینیوم سبک است با تعبیه شیشه سه جداره و شیشه دوجداره وزن بالایی پیدا نمی‌کند.

#قیمت پنجره آلومینیوم

قیمت پنجره آلومینیوم با توجه به طرح و اندازه‌های آن مشخص می‌شود به همین دلیل نمی‌توانیم یک قیمت کلی از این پنجره بگوییم. برای اطلاع از قیمت پنجره آلومینیوم می‌توانید به قسمت فروشگاه مراجعه کنید یا با کارشناسان فروش ما تماس برقرار کنید.

تاپکو تولیدکننده برتر پنجره با انواع پروفیل‌های آلومینیومی

#کلام آخر

پنجره آلومینیوم علاوه بر ظرافت و وزن سبکی که دارد، از مقاومت بالایی برخوردار است و امنیت ساختمان را تامین می‌کند. این قابلیت‌های پنجره آلومینیوم علاوه بر اینکه به ساختمان ظاهر زیبایی می‌دهند ایمن نیز هستند. با توضیح تمام ویژگی‌های پنجره آلومینیوم به این نتیجه می‌رسیم که پنجره آلومینیوم گزینه مناسبی برای استفاده در ساختمان‌های مدرن است. در این مقاله به طور کلی انواع پنجره آلومینیوم و دلایل استفاده از پنجره آلومینیوم در ساختمان‌های مدرن را بررسی کردیم. اگر سوالی در مورد پنجره آلومینیوم دارید می‌توانید در قسمت نظرات برای ما ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت سوالات شما را بررسی می‌کنند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

دیدگاه‌ها