تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
6 ویژگی پنجره آلومینیومی که نمی‌دانستید!
۳ ماه پیش
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

6 ویژگی پنجره آلومینیومی که نمی‌دانستید!

پنجره آلومینیوم یکی از پرکاربردترین و به صرفه‌ترین پنجره‌ها در ساختمان سازی است. در این مقاله به طور کامل درمورد پنجره آلومینیوم و ویژگی‌های آن صحبت کرده‌ایم

امروزه به دلیل وجود آلودگی هوا و زیاد بودن صداهای اطراف، عایق بودن پنجره مسئله‌ای بسیار مهم و ضروری است، اما فقط پنجره‌های UPVC عایق‌های خوبی برای صدا و آلودگی هستند؟ جواب این سوال خیر است. پنجره آلومینیوم با وجود وزن سبکی که دارد قابلیت نصب شیشه دوجداره و سه جداره را دارد و عایق خوبی برای حرارت، صدا و آلودگی است.

#پنجره آلومینیوم چیست؟

پنجره آلومینیوم به پنجره‌ای گفته می‌شود که از پروفیل آلومینیوم به همراه یک یا چند لایه شیشه تولید می‌شود، این پنجره به دلیل وزن سبک و ویژگی‌های زیادی که دارد، این روز‌ها کاربرد‌های فراوانی در صنعت ساختمان سازی دارد و خیلی از کسانی که اقدام به ساخت یک خانه یا مکان می‌کنند به سراغ پنجره‌هایی با پروفیل آلومینیوم می‌روند.

پروژه انجام شده توسط تاپکو با پنجره آلومینیومی

#ویژگی‌های پنجره آلومینیوم

#1. وزن سبک و پایین

پنجره آلومینیوم به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم در تولید، وزن پایین‌تری نسبت به پنجره UPVC و پنجره آهنی دارد که کار حمل و نقل و نصب را برای شخص مصرف کننده راحت‌تر می‌کند و با چالش رو به رو نمی‌شود.

#2. انتقال کم گرما

پنجره آلومینیوم گرما را خیلی کم و به سختی از خود عبور می‌دهد که این ویژگی هم در فصل زمستان، هم در فصل تابستان به مصرف کمتر انرژی کمک می‌کند، با مصرف کمتر انرژی هزینه‌ی قبوض هم کاهش پیدا می‌کند.

#3. قابل تولید در طرح‌های مختلف

فلز آلومینیوم به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد در ابعاد و طرح‌های مختلف قابل تولید است و به راحتی می‌توانید پنجره‌ای با ابعاد و طرح‌های دلخواه و مد نظرتان را پیدا کنید، به طور کلی خرید پنجره آلومینیومی خیلی از نیاز‌های شما را برطرف می‌کند و با توجه به اینکه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود می‌توانید پنجره‌ای کاملا مطابق سلیقه و طراحی مکان مورد نظرتان داشته باشید. پنجره آلومینیوم با طرح پنجره سنتی قابل تولید است.

#4. استحکام و مقاومت بالا

فلز آلومینیوم با وجود وزن پایینی که دارد بسیار مقاوم است و در برابر ضربات به آسانی تغییر شکل نمی‌دهد، پروفیل آلومینیوم علاوه بر مقاومت در برابر ضربات، در برابر شرایط آب و هوایی هم مقاوم است، در طولانی مدت و در تماس با هوای آزاد زنگ نمی‌زند و تغییر رنگ نمی‌دهد، مقاومت بالای پنجره آلومینیوم دوجداره شما را مجبور به تعویض پنجره نمی‌کند و سالیان سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

#5. نگهداری آسان

پنجره آلومینیوم با توجه به مقاومت بالایی که دارد به نگهداری خاصی نیاز ندارد و هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد، برای تمیز کردن پنجره آلومینیوم کافی‌ست از یک دستمال یا اسفنج خیس استفاده کنید.

از آن‌جایی که پنجره آلومینیوم در برابر آب و زنگ زدگی مقاوم است می‌توانید در صورت نیاز پنجره آلومینیوم خود را با آب تمیز کنید.

#6. تنوع در رنگ

یکی دیگر از ویژگی های آلومینیوم این است که در رنگ های متنوعی قابل تولید است و شما می‌توانید پنجره آلومینیوم با رنگ دلخواه خودتان را خریداری کنید.

#قیمت پنجره آلومینیوم

پنجره آلومینیوم به علت قیمت پایین بسیار به صرفه است، یکی از علت‌های محبوب بودن پنجره آلومینیوم پایین بودن قیمت آن نسبت به ویژگی‌های زیادش است که همه می‌توانند به راحتی آن‌ را تهیه کنند، البته این پنجره قیمت های مختلفی دارد و قیمت پنجره آلومینیوم به کیفیت آن بستگی دارد.

#انواع پنجره آلومینیوم

#1. پنجره آلومینیوم نرمال

از این نوع پنجره بیشتر در قدیم استفاده می‌کردند، با اینکه پنجره آلومینیوم نرمال امکان نصب شیشه دوجداره را داشته است، اما دارای عایق حرارتی کمتری بوده و باعث هدر رفتن انرژی می‌شده است در نتیجه انتخاب مناسبی نبوده است.

#2. پنجره آلومینیوم ترمال بریک

ترمال بریک در لغت به معنای شکست حرارتی است، پنجره آلومینیومی ترمال بریک با ساختار پنجره دوجداره عایقی در برابر حرارت و گرما است، عایق حرارتی این نوع پنجره در زمستان خانه‌ی شما را گرم و در تابستان خانه‌ی شما را خنک نگه می‌دارد، این ویژگی پنجره آلومینیوم ترمال بریک استفاده از انرژی را کاهش داده و از هزینه‌های اضافه جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی های پنجره آلومینیوم ترمال بریک عایق صوتی است که از ورود صداهای مزاحم اطراف جلوگیری می‌کند.

#انواع شیشه پنجره آلومینیوم

#1. شیشه ساده

شیشه ساده یا تک جداره اولین نوعی از شیشه است که می‌توان برای پنجره آلومینیوم به کار برد، که البته شیشه ساده یا تک جداره انواع و قطر‌های مختلفی دارد.

دو نوع از انواع شیشه ساده یا تک جداره عبارت اند از:

  • مشجر: شیشه‌ی مشجر همان شیشه طرح دار است که با استفاده از آن می‌توان دید و دسترسی به مکان را محدود کرد.

  • رفلکس: در مدل رفلکس یا همان انعکاسی با ایجاد یک پوشش روی شیشه ساده، از نفوذ بیش از حد نور خورشید در روز جلوگیری می‌شود و در شب هم خلاف روز عمل می‌کند.

#2. شیشه دوجداره

شیشه دوجداره به علت داشتن ویژگی عایق بودن و جلوگیری از ورود صداهای مزاحم و هدر رفتن انرژی، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌تواند در ساخت پنجره آلومینیوم به کار برود، با خرید پنجره آلومینیومی دوجداره به افزایش آرامش و تمرکز خودتان کمک بزرگی می‌کنید.

#عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیوم

  • اندازه پنجره

  • یراق آلات

  • نوع شیشه

  • ضخامت قاب

  • وزن آلومینیوم مصرفی

  • کیفیت تولید

  • دستگاه‌های مورد استفاده در تولید

#پنجره آلومینیوم سنتی

شرکت تاپکو با تولید پنجره سنتی با پروفیل آلومینیوم استفاده از پنجره سنتی را برای شما میسر کرده است و به راحتی می‌توانید از این پنجره در مکان‌های مختلف استفاده کنید. پنجره سنتی آلومینیومی از مقاومت بالایی برخوردار است و عایق صوت و گرما است.

پروژه انجام شده توسط تاپکو پنجره سنتی با پروفیل آلومینیوم

#کلام آخر

در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که پنجره آلومینیوم نسبت به ویژگی‌هایی که دارد قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. در این مقاله به طور کامل پنجره آلومینیوم را توضیح دادیم، اگر هنوز هم جواب سوالات خود را پیدا نکردید برای خرید پنجره آلومینیوم با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ها