تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
معرفی پنجره ترمال بریک | مزایا و قیمت پنجره ترمال بریک
۱ ماه پیش
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

معرفی پنجره ترمال بریک | مزایا و قیمت پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک نوعی پنجره آلومینیوم است که نسبت به پنجره آلومینیوم معمولی عایق حرارتی و صوتی بهتری دارد. در این مقاله پنجره ترمال بریک را بررسی کرده‌ایم

پنجره یکی از مهم‌ترین اجزای یک ساختمان می‌باشد، این درست است که پنجره‌ها به منظور تهویه هوا و عبور نور استفاده می‌شوند اما کارایی پنجره‌ها نکته‌ی بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. خیلی از ما هنگام دیدن مبلغ قبوض گاز یا برق تعجب می‌کنیم، زیرا گاهی پنجره‌ها باعث ورود و خروج گرما و سرما می‌شوند که این موضوع باعث هدر رفتن انرژی و استفاده‌ی بیشتر از وسایل گرمایشی و سرمایشی می‌شود. اما اگر در انتخاب پنجره دقت داشته باشیم و پنجره‌ای با عایق‌بندی خوب انتخاب کنیم دیگر این اتفاق نمی‌افتد. پنجره ترمال بریک دقیقا پنجره‌ای است که در این موضوع به شما کمک می‌کند.

#پنجره ترمال بریک چیست؟

پنجره ترمال بریک نوعی پنجره آلومینیوم است، لایه‌ای از جنس پلی آمید بین پروفیل‌های آلومینیوم قرار می‌گیرد که باعث می‌شود پنجره آلومینیومی به طور کامل عایق حرارتی شود. لاستیک‌های پلی آمید در جداره‌های داخلی و خارجی پروفیل آلومینیوم قرار می‌گیرند. یعنی پنجره ترمال بریک از دو پروفیل خارجی و درونی ساخته می‌شود که تیغه پلی آمید آن‌ها را به هم متصل می‌کند.

با اینکه فلز آلومینیوم از انتقال گرما جلوگیری می‌کند اما باز هم ممکن است مقدار ناچیزی حرارت رد شود، اما با قرار گیری لاستیک پلی آمید در پروفیل پنجره آلومینیوم، این امکان از بین می‌رود. این قرار گیری تیغه پلی آمید بین پروفیل‌های پنجره آلومینیوم از ورود حرارت و گرما جلوگیری می‌کند و امکان لرزش را به صفر می‌رساند.

در واقع ترمال بریک نوعی پروفیل است که با به کارگیری آن در تولید پنجره دوجداره، پنجره‌ای با عایق حرارتی و صوتی ساخته می‌شود که هم هزینه‌های شما‌ را کاهش می‌دهد، هم شما‌ را از شر صدا‌های مزاحم اطراف راحت می‌کند.

#مزایای لاستیک پلی آمید

حتما تا اینجای کار این سوال برایتان پیش آمده که لاستیک پلی آمید چیست و چه کارایی‌هایی دارد؟

در واقع پلی آمید یک پلیمر مصنوعی است که به دلیل استحکام و دوام بالایی که دارد در صنایع مختلفی مانند صنعت ساخت لوازم آشپزخانه، نساجی و خودروسازی به کار گرفته می‌شود. اما دلیل به کارگیری پلی آمید در تولید پنجره ترمال بریک، ایجاد شکست حرارتی در پروفیل آلومینیوم می‌باشد.

لاستیک پلی آمید بین دو بخش پروفیل آلومینیوم قرار می‌گیرد

#مزایای پنجره ترمال بریک

#1. مقاومت بالای پنجره ترمال بریک

از آنجایی که فلز آلومینیوم مقاومت بالایی دارد، سازه‌هایی که در آن‌ها از فلز آلومینیوم استفاده شده است از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در برابر ضربه های شدید شکل خود را حفظ کنند و از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند. پنجره ترمال بریک قادر به تحمل نیروهایی وارد شده به آن می‌باشد.

#2. وزن سبک

وزن سبک پنجره ترمال بریک باعث می‌شود حمل و نقل و نصب آن آسان باشد و نیازی به تجهیزات پیچیده برای حمل و نقل و نصب ندارد. این ویژگی پنجره ترمال بریک که در حین سبک بودن مقاومت بالایی هم دارد، آن را در میان مردم محبوب تر کرده است.

#3. ضد آب بودن و آب بندی کامل

پنجره دوجداره ترمال بریک به طور کامل آب بندی شده است و در هنگام بارندگی شدید از ورود آب به خانه شما جلوگیری می‌کند، با توجه به ویژگی ضد آب بودن پنجره ترمال بریک، هیچ‌گونه نگرانی برای برای زنگ زدن این پنجره وجود ندارد و می‌توانید به راحتی با آب آن را تمیز کنید.

#4. کاهش مصرف انرژی

با توجه به عایق بندی کامل پنجره ترمال بریک و جلوگیری از ورود و خروج گرما، استفاده از وسایل گرمایشی کاهش پیدا می‌کند و مانع مصرف بی رویه ی انرژی می‌شود، این کار باعث می‌شود هزینه‌های پرداخت قبض هم کاهش پیدا کند.

#5. عایق صدا

پنجره دوجداره ترمال بریک به گونه‌ای تولید شده است که تا حد زیادی از رد شدن صدا جلوگیری می‌کند و مانع بهم ریختن تمرکز و از دست دادن آرامش شما می‌شود.

#6. قابل تولید در طرح های مختلف

پنجره آلومینیومی ترمال بریک در ابعاد و طرح های مختلف قابل تولید می‌باشد و می‌توانید طبق سلیقه و مکان مورد نظرتان پنجره ترمال بریک مناسب را تهیه کنید، علاوه بر این‌ها امکان تعبیه انواع شیشه‌های تک جداره، دوجداره و سه جداره در پنجره ترمال بریک فراهم می‌باشد. اگر از نوع پنجره مناسب برای مکانی که مد نظر دارید، مطمئن نیستید می‌توانید از مشاوران ما کمک بگیرید.

#7. عدم ورود گرد و غبار

پنجره ترمال بریک کاملا در برابر آلودگی هوا مقاوم می‌باشد و از ورود هرگونه آلودگی و گرد و غبار به داخل خانه جلوگیری می‌کند. با این ویژگی هم به سلامت شما کمک می‌کند، هم مانع خاک گرفتن وسایل خانه می‌شود.

#تفاوت پنجره آلومینیوم ترمال بریک با پنجره آلومینیوم ساده

  • پنجره ترمال بریک در برابر حرارت و گرما مقاومت بیشتری دارد.

  • پنجره آلومینیومی ساده کم هزینه‌تر است اما پنجره ترمال بریک هزینه‌ی قبض را کاهش می‌دهد.

  • پنجره ترمال بریک قابلیت نصب شیشه دوجداره و سه جداره را دارد.

  • پنجره آلومینیومی ترمال بریک نفوذ سرما را کاهش می‌دهد.

  • پنجره ترمال بریک به علت مقاومت و استحکام بالاتر طول عمر بیشتری دارد و به زودی نیازی به تعویض پنجره ندارد.

#کلام آخر

در پنجره ترمال بریک با شکسته شدن پل حرارتی بین دو پروفیل آلومینیوم قابلیت عایق بودن پنجره افزایش پیدا می‌کند. پنجره ترمال بریک از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و به راحتی دچار مشکل نمی‌شود. در این مقاله به طور کامل در مورد پنجره ترمال بریک و مزایای آن صحبت کرده‌ایم.

دیدگاه‌ها