تخفیف شگفت‌انگیز
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
اهمیت پنجره‌ها در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها + نکات مهم
۱ ماه پیش
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اهمیت پنجره‌ها در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها + نکات مهم

یکی از روش‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده از پنجره مناسب و استاندارد است. در این مقاله پنجره‌هایی که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی موثر هستند را معرفی کردیم

امروزه با افزایش مصرف انرژی مبلغ قبض‌های برق و گاز تقریبا سرسام آور و تبدیل به یکی از دغدغه‌های انسان‌ها شده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی این دغدغه تا حدودی حل شده است. یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی استفاده از شیشه‌ها و پنجره‌هایی است که از ورود و خروج گرما جلوگیری می‌کنند و عایق گرما هستند. در این مقاله به طور کامل چگونگی کاهش مصرف انرژی با استفاده از شیشه‌ها و پنجره‌های مناسب را توضیح می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

#نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا پنجره می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی شود؟ باید بگوییم که بله این موضوع امکان‌پذیر است. پنجره‌های مختلفی هستند که به شما در کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند. پنجره‌هایی که از ورود و خروج گرما جلوگیری می‌کنند باعث می‌شوند استفاده‌ی شما از وسایل گرمایشی و سرمایشی کاهش پیدا کند. شما با دقت در انتخاب پنجره مناسب می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهید. در ادامه قصد داریم پنجره‌هایی که در کاهش مصرف انرژی موثر هستند را مورد بررسی قرار دهیم.

با انتخاب پنجره مناسب در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید

#پنجره‌های مناسب برای کاهش مصرف انرژی

در دنیای امروزی پنجره‌هایی تولید شده‌اند که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند و باعث می‌شوند با کمتر استفاده کردن از انرژی هزینه‌های شما کاهش پیدا کند.

#1. پنجره‌های دوجداره و سه جداره

پنجره‌های دوجداره و سه جداره به گونه‌ای تولید می‌شوند که به طور کامل عایق گرما هستند، در تولید پنجره‌های دوجداره و سه جداره فاصله‌ی بین لایه‌های شیشه‌ها را با گاز آرگون پر می‌کنند، این گاز رسانایی گرمای خیلی کم و ناچیزی دارد و از ورود و خروج گرما جلوگیری می‌کند.

#2. پنجره‌های UPVC

در ساختار پنجره UPVC از متریالی استفاده می‌شود که این پنجره‌ها را به طور کامل در برابر گرما عایق می‌کند و اجازه نمی‌دهد گرما وارد مکان مورد نظر شما شود و یا از مکان مورد نظر شما خارج شود. در این صورت مجبور نیستید بیش از حد از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده کنید در نتیجه استفاده شما از انرژی کاهش پیدا می‌کند.

#3. پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک یکی دیگر از انواع پنجره است که شما را در کاهش مصرف انرژی یاری می‌کند. در ساختار پنجره ترمال بریک از لاستیک پلی آمید استفاده می‌شود که این لاستیک با ایجاد شکست حرارتی مانع ورود و خروج گرما و هدر رفتن انرژی می‌شود.

#تفاوت میزان مصرف انرژی با استفاده از پنجره معمولی و پنجره استاندارد

پنجره‌های معمولی به دلیل عدم وجود عایق مناسب باعث ورود و خروج گرما می‌شوند. با ورود و خروج بیش از حد گرما استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی افزایش پیدا می‌کند. استفاده‌ی بیش از حد از وسایل گرمایشی و سرمایشی باعث می‌شود میزان استفاده از انرژی افزایش پیدا کند. درحالی‌ که پنجره‌های استاندارد از این اتفاق جلوگیری می‌کنند و علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهند.

#صرفه‌جویی در انرژی با استفاده از شیشه مناسب

با پیشرفت تکنولوژی و تولید شیشه‌های عایق در برابر گرما، کاهش استفاده از انرژی برای انسان امکان پذیر شده است. شما اگر می‌خواهید استفاده از انرژی و هزینه‌های خود را کاهش دهید می‌توانید از این شیشه‌ها استفاده کنید.

به عنوان نمونه‌هایی از این شیشه‌ها می‌توانیم شیشه‌های چند جداره و شیشه‌های لمینت را نام ببریم که به دلیل ساختار چند لایه عایق گرما هستند و از ورود و خروج گرما جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از شیشه‌های لمینت استفاده از انرژی را تا حد زیادی کمتر کنید.

در ساختار شیشه‌های لمینت از چند لایه شیشه استفاده می‌شود و طی فرآیند فشار و گرما با ذوب کردن شیشه‌ها آن‌ها را به هم متصل می‌کنند و شیشه‌هایی با عایق حرارتی بالا تولید می‌کنند.

استفاده از پنجره مناسب از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند

#کاهش مصرف انرژی با انتخاب پروفیل مناسب

امروزه در صنعت تولید درب و پنجره از پروفیل‌های مختلفی استفاده می‌شود که اکثر آن‌ها دارای عایق حرارتی هستند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند. پروفیل‌های UPVC و آلومینیومی ترمال بریک به طور کامل عایق حرارتی هستند و تا حد زیادی اجازه‌ی ورود و خروج گرما را نمی‌دهند.

#نتیجه‌گیری

با خواندن این مقاله حال می‌دانید که صرفه‌جویی در مصرف انرژی اتفاق غیر ممکنی نیست و فقط کافی است انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. با انتخاب هوشمندانه درب و پنجره با پروفیل و شیشه مناسب و استاندارد می‌توانید با یکبار هزینه از هزینه‌های سرسام آور و استفاده بیش از حد از انرژی جلوگیری کنید.

دیدگاه‌ها