طرح تعویض پنجره با شرایط ویژه !
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
راهنما و نکات مهم برای انتخاب بهترین محصولات پنجره و شیشه
۶ روز پیش
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

راهنما و نکات مهم برای انتخاب بهترین محصولات پنجره و شیشه

انتخاب پنجره و شیشه مناسب برای ساختمان نیازمند رعایت نکات و استانداردهای مهمی است. در این مقاله استانداردهای لازم برای انتخاب پنجره و شیشه‌ی مناسب را بررسی کردیم

پنجره یکی از اجزای اصلی ساختمان است و باید در خرید آن دقت زیادی داشت. خرید پنجره مناسب نیازمند رعایت نکات و در نظر گرفتن استانداردها است. قبل از خرید پنجره باید به تمام ویژگی‌های آن توجه داشته باشیم و با توجه به آن‌ها پنجره را انتخاب کنیم. در نظر گرفتن استانداردهای پنجره باعث می‌شود بهترین پنجره را انتخاب و خریداری کنیم. از این رو کارایی پنجره خریداری شده افزایش پیدا می‌کند و به زودی مجبور به تعویض پنجره نمی‌شویم. قبل از خرید پنجره باید با استانداردهای آن آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم پنجره‌ای مناسب و استاندارد خریداری کنیم. در این مقاله قصد داریم نکاتی که باید برای خرید پنجره به آن‌ها توجه داشت را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل با استانداردهای پنجره آشنا شوید تا خرید بهتری داشته باشید.

#اولین نکته: انتخاب پروفیل مناسب

پروفیل مهم‌ترین عضو یک پنجره است و باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت. پروفیل پنجره نقش زیادی در زیبایی نمای ساختمان، عدم ورود صدا و عدم ورود و خروج گرما ایفا می‌کند. از این رو نباید بدون در نظر گرفتن استانداردها آن را انتخاب کرد. پروفیل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. ممکن است برای پرداخت هزینه‌ی کمتر پروفیلی را انتخاب کنید که نه عایق مناسبی داشته باشد و نه مقاوم باشد. در این صورت نه تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نکردید بلکه هزینه‌های خود را افزایش دادید. زیرا پروفیل ارزان و بی کیفیت کارایی زیادی برای شما نخواهد داشت و ممکن است بعد از مدت زمان کمی مجبور به تعویض آن شوید. با انتخاب پروفیلی که کمی قیمت بالاتری دارد ولی از کیفیت بالایی نیز برخوردار است از هزینه‌های احتمالی آینده جلوگیری می‌کنید و خیالتان از بابت مناسب بودن پروفیل پنجره راحت است.

انواع مختلف پروفیل

حال نوبت آن است که ویژگی‌های یک پروفیل مناسب را بیان کنیم تا هنگام خرید پروفیل به آن‌ها توجه کنید.

#ویژگی‌های پروفیل مناسب

#1. وزن استاندارد

شاید در اینجا فکر کنید می‌خواهیم بگوییم هرچه وزن پروفیل سبک‌تر باشد بهتر است اما اصلا اینطور نیست. وزن پروفیل‌ها نشان‌دهنده‌ی ضخامت لایه‌های تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها است. هر چقدر ضخامت لایه‌های به کار رفته در پروفیل بیشتر باشد مقاومت پروفیل نیز بیشتر می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم پروفیل مناسب باید وزن استانداردی داشته باشد و بیش از حد سبک نباشد.

#2. تعداد کانال‌ها (چمبر)

حفره‌هایی درون پروفیل وجود دارد که به آن‌ها کانال یا چمبر می‌گویند. این کانال‌ها موجب افزایش عایق بودن پنجره می‌شوند از این رو هره تعداد این کانال‌ها بیشتر باشد عایق مناسب‌تری دارد.

#3. ضمانتنامه و استاندارد جهانی

ویژگی بعدی پروفیل‌های مناسب داشتن استاندارد جهانی و ضمانتنامه است و پروفیلی که قصد خرید آن را دارید باید دارای استانداردهای جهانی و ضمانتنامه باشد.

#4. کیفیت مواد اولیه

مواد اولیه مورد استفاده در تولید پروفیل باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا پروفیل مقاومت بالایی داشته باشد.

#5. گالوانیزه

وجود گالوانیزه در پروفیل پنجره باعث افزایش مقاومت پروفیل می‌شود و از دفرمه شدن و تغییر شکل پروفیل جلوگیری می‌کند.

#نکته دوم: توجه به عایق‌بندی پنجره

عایق‌بندی مناسب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که پنجره‌ها باید داشته باشند. عایق‌بندی مناسب پنجره‌ها از ورود و خروج گرما، ورود صدا و نفوذ آب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این باعث می‌شود کمتر از وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده کنید و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. در این صورت هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند.

عایق‌بندی مناسب پنجره از نفوذ آب ناشی از بارش باران جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهند آب وارد مکان مورد نظر شود. همچنین عایق صدای پنجره باعث می‌شود شما در هر ساعت از شبانه روز تمرکز و آرامش داشته باشید. با استفاده از پنجره مناسب صداهای اطراف نمی‌توانند در تمرکز شما اختلالی ایجاد کنند. بنابراین هنگام خرید پنجره باید به عایق‌بندی آن توجه داشته باشید.

#نکته سوم: کیفیت یراق آلات

یراق آلات اجزای تشکیل دهنده پنجره هستند و در کارایی پنجره نقش زیادی دارند. به طور مثال کیفیت یراق آلات بازشو‌ی پنجره بسیار مهم است. اگر بازشوی پنجره از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد ممکن است به مرور زمان دچار زنگ زدگی شود. زنگ زدن بازشوی پنجره در باز و بسته شدن پنجره اختلال ایجاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد پنجره به راحتی باز و بسته شود. یراق آلاتی که در لولای بازشوی پنجره به کار می‌روند باید تحمل وزن پروفیل پنجره را داشته باشند. در غیر این صورت بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی دچار مشکل می‌شوند.

همچنین پیچ‌های مورد استفاده در تولید پنجره باید با کیفیت و آبکاری شده باشند. در تولید پنجره باید از تعداد مناسبی پیچ با فاصله‌های استاندارد استفاده شود.

#نکته چهارم: انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع شیشه

شیشه یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده پنجره است و بخش زیادی از کارایی پنجره مربوط به شیشه است. شیشه‌ای که برای پنجره خود انتخاب می‌کنید باید ویژگی‌های مناسب را داشته باشد در غیر این صورت کارایی خوبی نخواهد داشت. در ادامه به بررسی ویژگی‌های شیشه مناسب می‌پردازیم.

#ویژگی‌های شیشه مناسب

#1. ضخامت استاندارد

ضخامت شیشه‌ی مورد استفاده در ساخت پنجره باید به قدری باشد که به راحتی قابل شکستن نباشد. پنجره‌ها در معرض ضربات زیادی قرار دارند، از این رو باید در انتخاب ضخامت مناسب برای شیشه پنجره دقت کافی داشته باشید.

#2. استفاده از گاز آرگون

استفاده از گاز آرگون بین لایه‌های شیشه باعث جلوگیری از انتقال حرارت و گرما می‌شود. تزریق گاز آرگون بین لایه‌های شیشه باعث حفظ اختلاف دمایی درون و بیرون مکان می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود کمتر از انرژی استفاده کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

#3. تفاوت ضخامت دو شیشه

تفاوت در ضخامت شیشه‌ها باعث جلوگیری از ورود صداهای مزاحم و امواج صوتی می‌شود. تفاوت ضخامت لایه‌های شیشه که در پنجره استفاده می‌شوند باعث ایجاد نوسان و اختلال امواج صوتی می‌شود. در این صورت صدای کمتری به داخل مکان نفوذ می‌کند و باعث اذیت شدن شما نمی‌شود.

#4. استفاده از رطوبت‌گیر شیشه

شاید فکر کنید وجود رطوبت‌گیر شیشه اهمیت خاصی ندارد. رطوبت‌گیر شیشه باعث می‌شود در فصل‌های بارانی رطوبت روی شیشه جمع نشود و شیشه پنجره شما کاملا صاف و شفاف باقی می‌ماند.

هنگام خرید پنجره به ضخامت و تعداد لایه‌های شیشه توجه داشته باشید

#نکته پنجم: استفاده از چسب شیشه با کیفیت

چسب شیشه نقش مهمی در کیفیت و کارایی پنجره دارد. چسب شیشه باید به‌گونه‌ای باشد که راه‌های نفوذ را به طور کامل مسدود کند. استفاده از چسب بی کیفیت باعث می‌شود چسب بعد از گذشت زمان با تابش نور خورشید چسبندگی و کارایی خود را از دست بدهد. این اتفاق باعث مایع شدن چسب می‌شود.

#جمع‌بندی: با رعایت استانداردها در انتخاب پنجره، پنجره‌ای با طول عمر بالا خواهید داشت

خرید و نصب پنجره برای ساختمان‌ها ضروری است زیرا علاوه بر زیبایی ساختمان کارایی‌های دیگری نیز دارد. پنجره باعث ورود نور به ساختمان و چند برابر شدن زیبایی محیط آن می‌شود. انتخاب پنجره مناسب برای ساختمان‌ها از مهم‌ترین مراحل ساخت ساختمان است. با استفاده از پنجره مناسب برای ساختمان می‌توانیم از انتقال حرارت، ورود صدا و آب جلوگیری کنیم. خرید پنجره مناسب نیازمند رعایت نکات مهمی است. در این مقاله این نکات را بررسی کردیم و توضیح دادیم. اگر سوال دیگری در مورد انتخاب پنجره مناسب دارید می‌توانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

دیدگاه‌ها