طرح تعویض پنجره با شرایط ویژه !
پنجره تاپکو

در، پنجره، نما

لطفا کمی صبر کنید...

ورود
7 اشتباه رایج در خرید پنجره UPVC که باید بدانیم!
۳ روز پیش
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

7 اشتباه رایج در خرید پنجره UPVC که باید بدانیم!

خرید پنجره UPVC نباید بدون اطلاعات اولیه انجام شود. برای خرید پنجره UPVC باید نکاتی را رعایت کنید تا پنجره‌ای با کیفیت و با طول عمر طولانی داشته باشید. در این مقاله به بررسی این نکات پرداخته‌ایم، اگر می‌خواهید پنجره‌‌های خود را با کیفیت بالا و در عین حال مقرون به صرفه خریداری کنید در این مقاله با ما همراه باشید.
فهرست مطالب

انتخاب درست درب و پنجره برای خانه شما یک امر حیاتی و مهم محسوب می‌گردد. این امر، تاثیر بسزایی بر روی راحتی، بهره‌وری انرژی و نمای کلی ساختمان خواهد داشت. در سال‌های قبل، ماده UPVC (پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی) با توجه به دوام، هزینه نگهداری پایین و بهره‌وری انرژی بسیار محبوب شده است. اگر چه قبل از عجله در خرید درب و پنجره های UPVC، مهم است تا از اشتباهات رایجی که صاحبان خانه در هنگام خرید این محصولات مرتکب می شوند آگاه شوید. در این مقاله، ما با معرفی فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در زمینه درب و پنجره‌های UPVC به شما کمک می‌کنیم تا در هنگام خرید، سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه‌تری داشته باشید.

#اشتباه اول: بی توجهی به ارزیابی نیازهای خود

یکی از مشکلات بزرگی که صاحبان خانه در هنگام خرید درب و پنجره UPVC مرتکب می‌شوند، عدم ارزیابی کافی نیازهای خود است. هر خانه، خصوصیات خاص خود را دارد و خرید یک محصول خاص UPVC، شاید برای یک خانه مناسب بوده و برای خانه‌ای دیگر مناسب نباشد. مهم است تا قبل از تصمیم‌گیری، فاکتورهایی نظیر موقعیت مکانی خانه، آب و هوا، سبک معماری خانه و ترجیحات شخصی را در نظر بگیرید. در ادامه، از چند بعد به این مطلب اشاره می‌کنیم:

#1. شرایط آب و هوایی

آب و هوای منطقه جغرافیایی شما می‌تواند تاثیر شگرفی بر روی انتخاب نوع درب و پنجره یو پی وی سی داشته باشد. اگر در منطقه‌ای با شرایط آب و هوایی بسیار سخت و پیچیده زندگی می‌کنید، در نتیجه باید یک درب یا پنجره با عملکرد عایق بسیار عالی انتخاب کنید تا آسایش داخل خانه فراهم گردد.

#2. امنیت

امنیت مهم‌ترین اولویت برای صاحبان خانه است. اطمینان حاصل نمایید که درب و پنجره UPVC که انتخاب کردید، مکانیزم قوی در قفل شدن داشته باشد و با استانداردهای ایمنی دنیا مطابقت داشته باشد.

#3. میزان سر و صدای محیط

اگر در منطقه‌ی مسکونی پر سر و صدا یا نزدیک یک خیابان شلوغ سکونت دارید، حتما درب و پنجره UPVC را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که قابلیت عایق صوتی آن بهتر باشد تا بتواند محیط ساکت‌تر و آرام‌تری برای ساکنان خانه فراهم سازد.

#4. ترجیحات ظاهری و نمایی

درب و پنجره باید با سبک معماری خانه شما همخوانی داشته باشد. پروفیل UPVC ای را انتخاب کنید که از نظر رنگ و طراحی با سبک معماری خانه همخوانی داشته و بر زیبایی آن بیافزاید.

با صرف زمان جهت ارزیابی نیازهای خاص خود و با در نظر گرفتن ترجیحات شخصی، می‌توانید انتخاب‌های خود را محدودتر کرده و در نهایت یک انتخاب بسیار درست در زمینه خرید درب و پنجره UPVC داشته باشید.

#اشتباه دوم: عدم تحقیق در مورد کیفیت UPVC

درب و پنجره‌های UPVC با یک کیفیت و به طور مشابه تولید نمی‌شوند. کیفیت پروفیل UPVC، یراق آلات و روش تولید هر شرکت سازنده درب و پنجره با شرکت سازنده دیگر متفاوت خواهد بود. یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌هایی که باید در نظر داشته باشید، کیفیت خود پروفیل UPVC است. در ادامه فاکتورها و المان‌هایی برای ارزیابی کیفیت UPVC بیان شده است:

#1. ضخامت پروفیل

پروفیل‌های ضخیم‌تر، از نظر استحکام قوی‌تر بوده و کیفیت بهتری در زمینه عایق بودن و استانداردهای امنیتی خواهد داشت.

#2. مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش (UV RESISTANCE)

پروفیل با کیفیت UPVC باید مقاومت خوب در برابر اشعه ماورا بنفش داشته باشد که باعث می‌شود پروفیل در بازه های زمانی دچار رنگ پریدگی و تغییر رنگ نشود.

#3. گالوانیزه

در جستجوی پنجره UPVC ساخته شده با گالوانیزه فولادی یا آلومینیومی باشید. این درب و پنجره‌ها دوام و مقاومت بیشتری خواهند داشت.

#4. ضمانت و گارانتی

شرکت‌ها و کمپانی‌های معتبر به صورت معمول ضمانت و گارانتی بر روی محصولات UPVC خود ارائه می‌دهند. حتما از شرایط ضمانت و گارانتی قبل از خرید محصولات UPVC آگاهی پیدا کنید.

تحقیق و جستجو در مورد کیفیت UPVC و انتخاب یک سازنده مورد اعتماد، به شما این اطمینان را می‌دهد که شما درب و پنجره‌ای را خریداری می‌کنید که در طول سال‌های متمادی منافع موردنظر شما را تامین می‌کند. در این زمینه، شرکت تاپکو به عنوان یک سازنده معتبر درب و پنجره UPVC برای مشاوره در خدمت شما خواهد بود.

هنگام خرید پنجره UPVC توجه داشته باشید که محصول شامل گارانتی باشد

#اشتباه سوم: توجه نداشتن به بهره‌وری انرژی

بهره‌وری انرژی یک فاکتور بسیار مهم در زمان خرید درب و پنجره UPVC است. به خصوص اگر می‌خواهید هزینه‌های گاز و برق را همانند میزان کربن تولید شده کاهش دهید. خیلی از صاحب خانه‌ها دچار این اشتباه می‌شوند که فکر می‌کنند کلیه محصولات UPVC به صورت ذاتی از نظر انرژی بهینه و بهره ور هستند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که برای شما مفید خواهند بود:

#1. رده انرژی

به دنبال درب و پنجره UPVC با برچسب انرژی معتبر باشید. این برچسب انرژی در نقاط مختلف کره زمین متفاوت است (به طور مثال در کشور هند بر اساس ستاره انرژی دسته‌بندی می‌شود).

#2. شیشه‌های دوجداره یا سه جداره

درب و پنجره UPVC ای انتخاب کنید که از شیشه‌های دوجداره یا سه جداره استفاده نماید. استفاده از چند لایه شیشه سبب خواهد شد تا عملکرد بهتری در عایق در برابر آلودگی‌های صوتی، کاهش هدر رفت حرارت از داخل خانه به بیرون در زمستان و کاهش ورود هوای گرم به داخل خانه در تابستان داشته باشد.

#3. پوشش‌هایی با انتشار پایین (LOW-E)

پوشش‌های انتشار پایین (LOW-E) بر روی شیشه می‌توانند با انعکاس حرارت به داخل خانه طی فصل زمستان و جلوگیری از ورود حرارت از خارج خانه به داخل در فصل تابستان، باعث بهره‌وری بیشتر و صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها گردد.

#4. نوارهای درزگیر (گسکت)

اطمینان حاصل نمایید که درب و پنجره UPVC به نوار درزگیرها (گسکت) موثر در جهت کاهش هدر رفت حرارت مجهز شده باشند.

سرمایه‌گذاری بر روی خرید درب و پنجره‌های UPVC بهره‌ور انرژی، ممکن است هزینه اولیه خرید را افزایش دهد، اما در طول زمان با صرفه‌جویی در هزینه‌های گاز، برق و آب موجب برگشت سرمایه‌گذاری شما شده و آسایش و رفاه بهتری برای ساکنان منزل فراهم می‌کند. پنجره UPVC یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی با پنجره است.

#اشتباه چهارم: اهمیت ندادن به کیفیت نصب درب و پنجره

حتی درب و پنجره‌های UPVC ساخته شده از بهترین و بالاترین کیفیت مواد هم در صورت نصب ناصحیح، قادر به عملکرد مطلوب و مناسب نخواهند بود. بیشتر صاحب خانه دچار این اشتباه می‌شوند که نصاب‌های بی تجربه و بی صلاحیت را برای نصب درب و پنجره UPVC استخدام می کنند تا در هزینه‌های نصب صرفه‌جویی کنند. این امر موجب پدید آمدن بعضی مشکلات نظیر عملکرد بد در عایق حرارتی و آلودگی صوتی، نشتی هوا و آسیب پذیری امنیتی خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، موارد ذیل را مدنظر خود قرار دهید:

#1. انتخاب نصاب ماهر و با تجربه

در جستجوی نصاب‌های ماهر و معتبر که دارای رزومه بسیار قوی در زمینه نصب درب و پنجره‌های UPVC هستند باشید. در این زمینه با مشاوران شرکت تاپکو در ارتباط باشید تا بتوانید با کادر نصاب ماهر و معتبر درب و پنجره UPVC خود را نصب کنید.

#2. راستی آزمایی اعتبارنامه‌ها، گواهینامه‌ها و مجوزها

اعتبارنامه‌ها، گواهینامه‌ها و مجوزها ( در صورت در دسترس بودن) را بررسی کنید تا اطمینان حاصل نمایید که نصاب‌های واجد شرایط و دارای صلاحیت برای نصب درب و پنجره UPVC استخدام کرده‌اید.

#3. درخواست مراجع و منابع

از مشتری‌های سابق فروشگاه بخواهید تا در مورد کیفیت نصب درب و پنجره‌های UPVC نصب شده توسط نصابان به شما بازخورد بدهند.

#4. تنظیم قرارداد کتبی

همیشه سعی کنید قراردادی را تنظیم کنید که در آن به مواد استفاده شده، نحوه انجام کار و شرایط پرداخت اشاره شده باشد تا از بروز سوء تفاهمات جلوگیری گردد.

سرمایه گذاری در زمینه نصب حرفه ای درب و پنجره UPVC سبب خواهد شد تا اطمینان حاصل نمایید که درب و پنجره خریداری شده عملکرد مطلوبی خواهد داشت و بهترین منفعت را برای صاحب خانه فراهم خواهد آورد.

#اشتباه پنجم: بی توجهی به الزامات نگهداری

یکی از مزایای درب و پنجره‌های UPVC، هزینه و الزامات کم نگهداری آن در مقایسه با دیگر مواد نظیر چوب است. در عین حال، ماده UPVC نیاز به نگهداری نیز خواهد داشت. خیلی از صاحبان خانه دچار این اشتباه می‌شوند که ماده UPVC به هیچ‌گونه نگهداری احتیاج ندارد. در ادامه به نکاتی در مورد نگهداری UPVC اشاره خواهیم کرد:

#1. تمیزکاری دوره‌ای و متناوب

به طور دوره‌ای و متناوب درب و پنجره‌های UPVC را تمیز کاری کنید تا کثیفی‌ها، گرد و خاک و هرگونه ماده اضافی را از روی آن پاکسازی کنید. از مواد شوینده متعادل و یک پارچه نرم برای تمیزکاری استفاده کنید تا از بروز خط و خش بر روی سطح درب و پنجره جلوگیری کنید.

#2. روانکاری عناصر پنجره

لولاها، دستگیره‌ها و مکانیزم‌های قفل را روانکاری کنید تا عملکرد مطلوب و یکنواخت داشته باشند.

#3. بررسی درزها و نوارهای درزگیر (گسکت)

نوار درزگیرها و درزها را به منظور یافت آسیب ها بررسی کنید. در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید تا بهره‌وری انرژی را حفظ کنید.

#4. پرهیز از مواد شیمیایی سخت و خشن

از مواد خورنده و سخت و خشن شیمیایی برای تمیزکاری سطوح UPVC استفاده نکنید، زیرا به سطوح پروفیل یو پی وی سی آسیب خواهند رساند.

با رعایت موارد نگهداری مذکور، می‌توانید طول عمر درب و پنجرهای UPVC را افزایش داده و عملکرد مطلوب آن‌ها را حفظ نمایید.

#اشتباه ششم: صرفا تمرکز بر روی هزینه

همزمان با اینکه ضروری است تا در هنگام خرید درب و پنجره UPVC از بودجه خود آگاهی داشته باشید، صرفا تمرکز بر روی هزینه اولیه ممکن است در طول بازه زمانی طولانی مدت شما را دچار مشکلات زیادی نماید. کیفیت، دوام و عملکرد پنجره فاکتورهایی هستند که باید همراه با قیمت در نظر گرفته شوند. دلایل این امر را در ادامه اشاره کرده‌ایم:

#1. محصول ارزان ممکن است کیفیت را فدای قیمت کرده باشد

خرید ارزان‌ترین درب و پنجره UPVC به معنای آن است که کیفیت و بهره‌وری انرژی فدای قیمت شده است. کیفیت پایین محصول موجب افزایش هزینه قبوض شده و تعویض قطعات پنجره و تعمیرات پشت سرهم در بر خواهد داشت.

#2. هزینه‌ها در طول عمر استفاده از درب و پنجره UPVC

سرانه هزینه‌های نگهداری و صرفه‌جویی انرژی در طول عمر استفاده از درب و پنجره UPVC را مدنظر خود قرار دهید. محصولات با کیفیت و بهره‌ور انرژی ممکن است هزینه اولیه بیشتری برای شما داشته باشند، اما در طول عمر استفاده از محصولات باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهند شد.

#3. پوشش ضمانتی

ضمانت ارائه شده توسط شرکت سازنده را بررسی کنید. محصولات ارزان‌تر ممکن است بدون ضمانت یا با ضمانت محدود شده‌ای به شما ارائه شوند. این امر سبب خواهد شد تا شما مسئول هزینه‌های تعمیرات، نگهداری و تعویض قطعات باشید.

به جای تمرکز صرف بر روی هزینه‌ها، هدف خود را بر روی ایجاد تعادل بین هزینه و بهره‌وری محصول و کیفیت آن بگذارید تا سرمایه‌گذاری هوشمندانه داشته باشید.

#اشتباه هفتم: عدم توجه به قوانین محلی و دولتی

قبل از خرید درب و پنجره‌های UPVC، ضروری است تا از درک درستی از قوانین محلی و دولتی خود داشته باشید. این قوانین ممکن است در خصوص سایز پنجره، استانداردهای بهره‌وری انرژی و الزامات نما و ظاهر ساختمان متفاوت باشند. در ادامه مواردی برای کمک به شما مطرح شده است:

#1. مشورت با مقامات محلی

با مدیر ساختمان یا دفتر طراحی ساختمان در خصوص الزامات خاص و مجوزهای لازم مشورت کنید.

#2. کار با شرکت‌های حرفه‌ای و با دانش روز دنیا

شرکت سازنده و نصابی را انتخاب کنید که با قوانین محلی آشنایی داشته و به شما این اطمینان را بدهد که درب و پنجره UPVC خریداری شده توسط شما با تمامی الزامات مطابقت خواهد داشت.

#3. تحقیق در مورد محدودیت‌های منطقه‌ای

بعضی از مناطق ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشند که بر روی ظاهر و جانمایی درب و پنجره‌های شما تاثیرگذار باشند. حتما این الزامات را جستجو کنید و اطمینان حاصل نمایید که محصول خریداری شده با این قوانین مطابقت داشته باشد.

رنگ پروفیل انتخابی شما باید با پروفیل پنجره دیگر واحدهای ساختمان مطابقت داشته باشد

#نتیجه‌گیری: سرمایه‌گذاری با خرید پنجره UPVC

سرمایه‌گذاری بر روی درب و پنجره‌های UPVC می‌تواند منفعت‌های بسیار زیادی برای شما داشته باشد. از بهینه شدن مصرف انرژی گرفته تا دوام و نیاز به نگهداری کم. در عین حال، برای به حداکثر رساندن مزیت‌های این محصولات، ضروری است تا از بروز اشتباهات رایج جلوگیری و پرهیز شود. این اشتباهات شامل موارد ذکر شده در بالا است که برای شما قید کردیم.

با زمان گذاشتن و تحقیق کامل می‌توانید یک محصول UPVC با کیفیت را انتخاب کرده و با در نظر گرفتن نیازهای اساسی و خاص خود و مطابق قوانین محلی و دولتی، سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تری داشته باشید که آسایش و امنیت اعضای خانه را افزایش داده و در بازه‌های طولانی مدت، صرفه‌جویی خواهید کرد.

با انتخاب شرکت تاپکو و همکاری با ما، شما از انتخاب یک محصول با کیفیت اطمینان خواهید داشت که یک دروازه روشن، راحت و بهره‌ور انرژی برای آینده خانه شما فراهم خواهد آورد.

دیدگاه‌ها